تأکید رهبر شیعیان بحرین بر پایداری تا پیروزی

تأکید رهبر شیعیان بحرین بر پایداری تا پیروزی

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، آیت الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین به مناسبت دهمین سالروز انقلاب مردم بحرین که فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد، گفت: نظام بحرین تمام مقدسات را هدف قرار داد و نیروهای سعودی را برای نابودی نهایی انقلاب به بحرین کشاند اما نه خشونت و نه نیروهای عربستانی و نه روش‌های شکنجه هیچ کدام نتوانست صدای مردم را ساکت و مخالفان را خاموش کند.


وی گفت: جنبش مردمی بحرین با هدف اصلاح اوضاع ادامه خواهد داشت. معادله کنونی در کشور قدیمی و ظالمانه است و هیچ تناسبی با مردم بحرین ندارد. نظام باید در خدمت مردم مخلص و وفادار باشد. موضع مخالفان بحرین پایداری تا زمان پیروزی است.


عیسی قاسم گفت: یک دوره‌ای از انتفاضه گذشته است اما روش سرکوبگری که نظام علیه مخالفان و مردم به کار می‌گرفت از بین نرفته است. نظام بحرین با روش سرکوبگری علیه مردم خود را سرگرم می‌کند. مخالفان خواهان تحقق اهداف به نفع وطن و مردم بدون تفاوت قائل شدن هستند.


عیسی قاسم تأکید کرد، آزادی زندانیان خواسته بزرگ و اساسی است اما تنها هدفی نیست که جنبش مردمی به خاطر آن آغاز شد بلکه هدف جنبش مردمی نجات شهروندان از رنج و محنت‌هایی است که با آن زندگی می‌کنند. کسی که در این مسیر گام برداشته نباید بازگردد و شکست را برای خودش رقم بزند. ما خواهان قانون اساسی هستیم که به مردم درباره مسئله حکومت حق رأی بدهد نه قانون اساسی که سلطه اسرائیل و دیگر دشمنان بر سرنوشت مردم را قبول کند.


آیت الله عیسی قاسم گفت، ایران با سربلندی در مقابل تمام فشارهای دولت سابق آمریکا و نقض‌های برجام ایستاد. اگر آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و جنگ یمن متوقف شود این پیروزی برای منطقه و مردم آن است.


وی افزود: طرف‌هایی در منطقه که می‌خواهند تنش در آن باقی بماند بسیار کودن هستند. باید همگان سود ببرند و به برادری اسلامی بازگردند. اما این گزینه‌ای است که آن اشرار آن را نمی‌خواهند.


انتهای پیام