گفتگوی رهبران کردها با دولت سوریه و توافق درباره آغاز مذاکرات علنی

گفتگوی رهبران کردها با دولت سوریه و توافق درباره آغاز مذاکرات علنی

به گزارش ایسنا، چند منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که شماری از رهبران کردهای سوریه اخیراً در دمشق با مقامات دولتی سوریه دیدار و با آنها درباره اختلافات میان دو طرف گفت‌وگو کردند.


طبق گفته این منابع، گفت‌وگوها طی چهار روز انجام شد و نتایج مثبت و سازنده‌ای به همراه داشت و پس از دستیابی دو طرف به تفاهمات اولیه تحت نظارت روسیه، هیئت کردها به حسکه بازگشت.


این منابع همچنین گفتند که رهبران کردهای سوریه ازجمله الهام احمد، رئیس هیئت مذاکره کننده کردها با دولت سوریه و محمد العمر، مسئول پرونده نفت و اقتصاد کردها پیش از دیدار با مقامات دولت سوریه با مقامات روسیه در پایگاه حمیمیم دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.


طبق گفته منابع مذکور، در این دیدارها توافق شد که به زودی مذاکرات میان دو طرف به صورت علنی و در دمشق آغاز شود تا با نظارت روسیه به یک راه حل نهایی دست یابند.


این منابع در ادامه تصریح کردند" تفاهمات اولیه همچنین شامل آزادی تمامی زندانیان نظامی و غیرنظامی از زندان‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، رفع محاصره مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حسکه و قامشلی و برافراشتن پرچم سوریه در ادارات و نهادهای این مناطق پس از بازگشت کارمندان به این ادارات می‌شود.


انتهای پیام