آقاکوچکی: بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح بسکتبال با ویلچر دنیا خواهیم داشت

آقاکوچکی: بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح بسکتبال با ویلچر دنیا خواهیم داشت

عباس آقاکوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری مسابقات داخلی بسکتبال با ویلچر در سطح کشور، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با اسبقیان رئیس و مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین داشتیم. از حمایت‌های رئیس فدراسیون، که از همین حالا پیگیر اجرا و عملیاتی شدن برنامه‌های انجمن بسکتبال با ویلچر‌ هستند تشکر می‌کنم. با این عزیزان در مورد وضعیت فنی تیم ملی، پیش‌بینی اردوهای آتی و بررسی برنامه مسابقات جام حذفی کشور مباحثی مطرح شد و ارزیابی نهایی صورت گرفت. بر همین اساس به منظور حفظ آمادگی ملی‌پوشان و دیگر بازیکنان بسکتبال با ویلچر کشورمان یک دوره مسابقه دو حذفی طراحی کرده‌ایم.


وی افزود: این رقابتها در بخش‌های مختلفی از جمله پرتاب پنالتی، بسکتبال با ویلچر و ... برگزار خواهد شد. این مسابقات به میزبانی تهران و طی روزهای 2 تا 5 اسفند ماه انجام می‌شود و در پایان هم به نفرات برتر در هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.


سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این سوال که تاکنون چند تیم برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده‌اند، گفت: تا الان 12 تیم از استان‌ها مختلف در رقابتهای جام دو حذفی اعلام آمادگی کرده‌اند.   


آقاکوچکی در مورد برگزاری اردوها و مسابقات تدراکاتی برای تیم ملی جهت شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو، عنوان کرد: اردوی اصلی تیم ملی برای حضور در پارالمپیک توکیو از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. چون لژیونرهای ما در این ماه مسابقات‌شان در لیگ کشورهای مختلف به اتمام می رسد. بنابراین می‌توانیم تمام بازیکنان خود را داشته باشیم. اردوهای‌مان از خرداد تا شهریور ماه سال آتی و قبل از اعزام به بازی‌های پارالمپیک توکیو به صورت منظم و مستمر برگزار خواهد شد. همچنین در این چهار ماه سعی داریم دو بازی تدارکاتی را با دو تیم قدرتمند بسکتبال با ویلچر دنیا داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا اردوی آماده سازی خارج کشور هم خواهید داشت، خاطرنشان کرد: اکثر لژیونرهای بسکتبال با ویلچر کشورمان در کشور ترکیه حضور دارند. این تیم جز پنج تیم برتر دنیاست و در این کشور اردوی مشترک و بازی تدارکاتی خواهیم داشت.


انتهای پیام/