بومی‌سازی قلب تپنده کارخانه‌های تولیدی/ کشور از واردات همزن‌های همانندساز تحت خلاء بی‌نیاز شد

بومی‌سازی قلب تپنده کارخانه‌های تولیدی/ کشور از واردات همزن‌های همانندساز تحت خلاء بی‌نیاز شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،مهدی رحمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارسیان طرح سینا با بیان این‌که میکسر هموژنایزر تحت خلاء قلب کارخانه‌های تولیدی محسوب می‌شود، گفت: درگذشته این محصول تماماً وارداتی بود اما با ساخت و تولید میکسر هموژنایزر تحت خلاء با کیفیت داخلی، واردات این محصول به پایین‌ترین حد ممکن رسید.


محصولی پرکاربرد در صنایع مختلف


مواد با غلظت بالا تشکیل دهنده مواد اولیه و محصول نهایی صنایع مختلف ازجمله صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غذایی هستند.


همزن و همانندسازهای تحت خلاء یکی از پرکاربردترین تجهیزات این صنایع به شمار می‌رود که باقابلیت اختلاط و هموژن کردن و حذف حباب‌های هوا از محصول، توانایی ساخت محصولاتی پایدار در فرآیندهای تکرارپذیر را دارند.


میکسر هموژنایزر تحت خلاء در حوزه صنایع غذایی برای تولید انواع سس‌های سرد و گرم از قبیل مایونز، کچاپ، فرانسوی، هزارجزیره، سس فلفل و انواع سس‌های مشابه و برای تولید انواع کرم و ژل‌های خوراکی و همچنین جهت تولید، پخت فرآوری انواع پنیرهای پروسس و خامه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این محصول در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تولید انواع رنگ مو و محصولات مشابه و برای تولید انواع خمیردندان، طراحی اختصاصی برای درصد مواد پودری بالا و تولید انواع کرم‌های آرایشی ازجمله کرم‌های سنگین مثل تیتان کاربرد دارد.


تولید آزمایشی و پیشگیری از ضرر


این همزن، در حوزه دارویی برای تهیه پماد، سوسپانسیون و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکسر هموژنایزر تحت خلأ پایلوت آزمایشگاهی مناسب تولید آزمایشی انواع سس‌های سرد و گرم، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات دارویی و توسعه فعالیت‌ها است.


میکسر هموژنایزر پرتابل نیز مناسب برای تولید انواع ژل‌ها، حل کردن پودر در مایعات مثل روغن یا آب و به‌عنوان کمک ‌میکسر برای فراوری بخشی از مواد جهت انتقال به هموژنایزرهای اصلی است و در صنایع آرایشی بهداشتی، شیمیایی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


جلوگیری از واردات و رونق تولیدات داخلی


درگذشته خیلی از محصولات آرایشی بهداشتی وارداتی بود اما با ساخت میکسر هموژنایزر تحت خلاء داخلی این امکان برای تولیدکنندگان به وجود آمد که به‌جای واردات، شروع به تولید کنند بنابراین همین امر باعث اشتغال‌زایی بسیاری شده است.


این محصول دارای کیفیت بالا و قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی و قیمت پایین‌تر است و توانسته صرفه ارزی بسیار زیادی به همراه داشته باشد.


ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی


این محصول به کشورهایی از قبیل قرقیزستان، ترکمنستان، عراق، ترکیه و افغانستان صادرات داشته و حتی به خاطر کیفیت بسیار بالا به کشور کانادا نیز صادر شده و ارزآوری زیادی به همراه داشته است.


مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارسیان طرح سینا با اشاره به این‌که 50 تن از دانش‌آموختگان کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: اگر قطعه‌ای از محصول خارجی دچار عیب شود، روند تولید تا زمان تعویض و تعمیر متوقف می‌شود، بنابراین می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصول داخلی را خدمات پس از فروش دانست که میکسر هموژنایزر تحت خلاء نیز شامل این موضوع می‌شود.


 


انتهای پیام/