حیدری: تغییرات در نجات غریق براساس شایسته سالاری است

حیدری:  تغییرات در نجات غریق براساس شایسته سالاری است

مهدی حیدری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تغییرات ایجاد شده در ۹ کمیته نجات غریق و غواصی اظهار کرد: این تغییرات براساس شایسته سالاری انجام شده و افرادی در راس این ۹ کمیته قرار گرفته اند که از باتجربه ها و پیشکسوتان نجات غریق و غواصی بوده و توانمندی بالایی در این رشته ورزشی دارند.


وی با اشاره به انتصاب رواسی زاده در راس کمیته استعدادیابی که همزمان به عنوان رییس کمیته نجات غریق و غواصی فدراسیون دانش آموزی نیز فعالیت می کند، افزود: با انتصاب رواسی زاده در کمیته استعدادیابی به دنبال برقراری ارتباط با آموزش و پرورش و شناسایی نیروهای زبده از بین دانش آموزان علاقه‌مند به رشته نجات غریق و غواصی هستیم تا در آینده بتوانیم با سرمایه گذاری روی این افراد نیروهای جوان و باانگیزه ای را تربیت کنیم.


رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: افرادی که برای پست های مختلف معرفی شده اند جزو چهره های شاخص و شناخته شده در نجات غریق و غواصی هستند که سبب رشد و پیشرفت این رشته در آینده خواهند شد.


حیدری همچنین از برگزاری دوره های آمادگی برای منجیان غریق نجات جهت دریافت "برگه های آمادگی" در اسفندماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل کرونا چون دوره های آمادگی برای منجیان غریق برگزار نشد، بنابراین اسفندماه این دوره ها در صورت کاهش کرونا به صورت حضوری و در صورت فراهم نبودن شرایط به شکل وبینار برگزار می شود تا منجیان غریق برگه های آمادگی خود را برای حضور در سواحل و استخرها دریافت کنند. 


وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از تجربیات کاندیداهای حاضر در انتخابات در  فدراسیون استفاده خواهید کرد؟ گفت: درب فدراسیون بر روی کارشناسان و افراد باتجربه این رشته باز است و ما با افتخار در خدمت آن ها هستیم، در حال حاضر نیز رضا زندی یکی از کاندیداها به عنوان مشاور عالی فدراسیون در امور حقوقی با ما همکاری دارد. 


حیدری پیرامون این پرسش که آیا از نظر اعتباری با مشکل خاصی مواجه هستید یا خیر؟ افزود:  با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حداقل بودجه خود را دریافت کردیم و تلاش می کنیم کمبود بودجه را که مشکل تمام فدراسیونهاست طوری مدیریت کنیم که برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی را به مرحله اجرا درآوریم.
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان همچنین از تغییرات در اعضای هیات رییسه فدراسیون خبر داد و گفت: برای معرفی اعضای هیات رییسه خود منتظر نتایج استعلام آنها از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم. البته اعضای هیات رییسه قبلی نیز زحمات زیادی را برای فدراسیون کشیده بودند، اما تصور می کنم فدراسیون در حال حاضر نیاز به نیروهای تازه نفس دارد تا با کمک آنها مسیر پیشرفت را نسبت به گذشته برای نجات غریق و غواصی ترسیم کنیم.


به گزارش ایسنا، اسامی ۹ سرپرست جدید این فدراسیون به شرح ذیل است:
 
۱_ رحیم عادل مقام به عنوان سرپرست کمیته امور استان ها
۲_ محمد رواسی زاده، سرپرست کمیته استعدادیابی
۳_ حبیب خمجانی، سرپرست کمیته آموزش
۴_ سیروس سوریان، سرپرست کمیته حقوقی
۵_ امیرحسین فروغ، سرپرست کمیته غواصی
۶_ صادق میرزانژاد اصل،  سرپرست کمیته فرهنگی
۷_ محمدجواد پذیرفته، سرپرست کمیته مسابقات
۸_ بیژن پیریابی، سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی
۹_ رضاخسروی، سرپرست کمیته همگانی. 


نکته مهم در  انتصابات اخیر، حضور پررنگ روسای هیات های نجات غریق و غواصی استانی است. از جمله این موارد می توان به روسای همدان، اردبیل، کرمان، البرز و آذربایجان شرقی اشاره کرد که در لیست سرپرستان جدید این فدراسیون به چشم می خورند.



انتهای پیام