درخواست باخ از کشورها برای حمایت و اسکان ورزشکاران افغانستان

درخواست باخ از کشورها برای حمایت و اسکان ورزشکاران افغانستان

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی انجمن کمیته ملی المپیک کشورها (انوک) در یونان در حال برگزاری است. رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی، محمد علیپور عضو هیات اجرایی و فرید فتاحیان مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این نشست شرکت کرده‌اند.


توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در اولین روز برگزاری این مجمع، بیان کرد: بعد از مدت زمان طولانی که از هم دور بودیم، اکنون دوباره در کنار یکدیگر جمع شده‌ایم و این اتفاق لذت بخش است. نمی‌توانم بگویم که چقدر دلم برای این لحظات تنگ شده بود و چقدر منتظر بودم تا دوباره دور هم جمع شویم.


او ادامه داد: من می‌خواهم از همه کشورها برای مشارکت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تشکر کنم. می‌دانم که چقدر برای شما در آن بازه زمانی و با توجه به شیوع ویروس کرونا سخت بود که تصمیم بگیرید آن هم در شرایطی که ورزشکاران سوالات متعددی داشتند از جمله اینکه بازی‌های المپیک حتماً برگزار می‌شود، تحت چه شرایطی خواهد بود و خطر زیادی خواهد داشت یا خیر. می‌دانم آن زمان خود شما هم از شرایط اطمینان نداشتید اما اکنون من پیام‌های تبریک زیادی برای برگزاری المپیک دریافت می‌کنم و خوشحالم این اتفاق با همکاری شما کشورها رخ داد. در طول برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ارتباط تنگاتنگی با آژانس بین المللی ضد دوپینگ داشتیم و از کمیته ملی المپیک کشورها و فدراسیون‌های بین المللی می‌خواهم که از این آژانس حمایت کنند.


باخ در مورد برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن نیز گفت: پکن آماده برگزاری بازی‌ها است و ورزشکاران از کیفیت سالن‌ها و امکانات هیجان زده خواهند شد. البته ما هنوز زمان برگزاری رویدادهای مهم ورزشی دیگر نامشخص است چون هنوز از  شیوع ویروس کرونا خارج نشده‌ایم.


رییس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به بحرانی که در افغانستان ایجاد شده است از کمیته ملی کشورها درخواست کمک کرد و گفت: در این بحران به ورزشکاران کشور افغانستان کمک کنید و برای اسکان آن‌ها تلاش کنید. در حال حاضر از سوی جنبش المپیک به  حدود ۳۰۰ نفر برای خروج از افغانستان کمک شده‌است.


انتهای پیام