رئیس دانشگاه آزاد: باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق کنیم

رئیس دانشگاه آزاد: باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق کنیم

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی در آئین تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۲۱ اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که امروز درسالن اجتماعات کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد و ورزش پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند.


وی ادامه داد: اعتماد به نفسی که در وجود جوان ورزشکار در صحنه ورزش ایجاد می شود، بارها بیشتر از شرکت در کلاس درس است. زمانی که این جوانان در آوردگاه های مهم پرچم کشور را به اهتزاز در می آورند تبلور هویت ملی است. در عین حال نقش دانشگاه در انتقال هویت ملی به دانشجو نیز انکار ناپذیر است و این دانشگاه است که هویت ملی را به دانشجو منتقل می کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید فضایی ایجاد کند که این قهرمانان در دوران پس از اوج نیز در انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی شده به دیگران کمک کنند.


دکتر طهرانچی با بیان اینکه ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال دانش اجتماعی به دانشجو حرف اول را می زند، افزود: اگر جوان با همت نباشد توانمند نمی شود. نگاه دانشگاه باید به مقوله ورزش نباید به عنوان یک مسئولیت اضافی و کار حاشیه ای باشد، بلکه باید به ورزش به عنوان یک فرآیند متنی نگاه شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز ورزش نیز امری دانش بنیان است، تصریح کرد: ورزش صرفا امر مهارتی نیست و بحث بکارگیری فناوری اطلاعات، غذا، مهندسی ابزارآلاتی که در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد باید مورد توجه قرار گیرد. نمی شود که کشوری بخواهد پیشگام باشد و خودش طراح وسایل ورزشی نباشد.


دکتر طهرانچی در پایان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده های مهارت کارآفرینی طراحی کرده و به زودی بنیان آنها گذارده خواهد شد. اصل این است که ما حرفه ای ها را بسازیم. ما افتخار داریم کسانی را به ورزش کشور معرفی کنیم که قهرمان های ملی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم، برای مردم و ورزش نیز تکیه بر مردم است.


به گزارش ایسنا، در این مراسم از قهرمانان المپیکی و پاراالمپیکی و همچنین قهرمانان رقایت کشتی جهانی تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام