محفل "خاطره-نمایش" جشنواره تئاتر سردار آسمانی برگزار شد

محفل

در ابتدای این مراسم سید محمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب انسانی را شکل داد که آن منتج به تربیت انسان انقلابی شد به همین دلیل یکی از دغدغه‌های امروز ما مراقبت و صیانت از وقایع این چهل و دو، سه سال و جلوگیری از تحریف آن‌ها است.


وی افزود: اگر قرار باشد این ها را حفظ کنیم باید به منابع مراجعه کنیم که این منایع راویانی هستند که این حوادث را درک کردند و در صحنه حاضر و ناظر بودند.


نادری اضافه کرد: این محفل این بستر را برای ما فراهم کرده از دو تن از این پیشکوستان استفاه کنیم که مبنای تولید وخلق آثار هنری فاخر در مکتب حاج قاسم سلیمانی باشند.


سپس حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: مشابه این محفل در سال اول برگزاری جشنواره با نام خاطره نمایش برگزار شد و نتایج بسیار خوبی داشت.


وی افزود: اینگونه جلسات می‌تواند دست‌مایه تولید محتوا باشد. امسال هم از حضرت حق کمک گرفتیم و امیدواریم کرونا زودتر تمام شود تا بتوانیم به صورت فصلی این جلسات را برگزار کنیم.


نیلی تصریح کرد: بهتر است این جلسات ضبط شده و به صورت مکتوب در اختیار نویسندگان قرار بگیرد زیرا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس آمادگی حمایت از آثار را به شرط قدرت مالی دارد.


ادامه این محفل نیز به خاطره‌گویی سردار حسنی سعدی و مهدی صدفی از دوستان و یاران سردار سلیمانی گذشت.


انتهای پیام