آخرین شب جمعه ماه ذی‌القعده در کربلا+فیلم

آخرین شب جمعه ماه ذی‌القعده در کربلا+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته همزمان با شب زیارتی امام حسین (ع) و مصادف با آخرین شب جمعه ماه ذی‌القعده، جمعی از مردم عراق برای عرض ارادت به ساحت ارباب، به کربلا و زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند.


شب‌های جمعه در کربلا موکب‌های پذیرایی از زائران در مسیرهای منتهی به حرمین شریفین راه‌اندازی و در هر موکب نوشیدنی و غذای گرم توزیع می‌شود. زائران نیز با نیت از این غذاهای موکب‌ها متنعم می‌شوند. بر همین اساس، شب گذشته نیز موکب‌های بسیاری به پذیرایی از زوار حسینی پرداختند.


 

شب گذشته حرم حضرت عباس (ع)


علاوه بر این، با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه ذی‌القعده همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) است، زائران حسینی در بین‌الحرمین عزاداری کرده و در غربت جوادالائمه (ع) اشک ریختند.


همچنین موکب محبان علی بن ابی طالب کربلا که شب‌های جمعه در بین‌الحرمین مراسم عزاداری برگزار می‌کند، این هفته میزبان سعید حدادیان و حجت‌الاسلام حامد کاشانی بود و جمعی از ایرانیان حاضر در کربلا با حضور در منبر اول سمت حرم سیدالشهدا (ع) با این هیأت همراه شده و به عزاداری پرداختند که در ادامه فیلم بخشی از این مراسم و مداحی حدادیان را مشاهده می‌کنید:


 

 


انتهای پیام/