"آخرین گروه هفت"؛ تصویر چین از نشست جی هفت

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، این تصویر منتشر شده از سوی چین تحت عنوان "آخرین گروه هفت" یک هجو از تابلوی "شام آخر" لئوناردو داوینچی است که از حضرت عیسی (ع) قبل از به صلیب کشیده شدن، کشیده شده است. 


تصویر هجو مذکور که از سوی هنرمندی به نام بانتون گلائو آتانگ در شبکه ویبو منتشر شده، حیوانات مشهور ملی کشورهای انگلیس، ایتالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه، هند و استرالیا در حال دسیسه چینی برای "حکم راندن بر جهان" به تصویر کشیده شده‌اند.


این تصویر از سوی چند رسانه مشهور چین شامل نشریه گلوبال تایمز باز منتشر شده است و در آن حیوانات پشت یک میز حاوی یک کیک به شکل نقشه چین نشسته‌اند. این تصویر روز یکشنبه در پی برگزاری اجلاس سران گروه هفت در کورنوال انگلیس در رسانه های اجتماعی چینی در سطحی وسیع منتشر شده برداشتی از تابلوی شامل آخر عیسی مسیح و حواریون او قبل از به صلیب کشیده شدن است.


در متن همراه این تصویر نوشته شده است، "از این طریق ما می توانیم همچنان بر جهان حکم برانیم" و نشان می دهد که این رهبران توسط ستونهای پول احاطه شده‌اند.


کاربران رسانه‌های اجتماعی در چین این تصویر را در شبکه ویبو منتشر کرده و رهبران گروه هفت را به تمسخر گرفتند و یکی از آنها گفت، این شاید "شام آخر" آنها باشد.


اخیرا اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در اجلاس گروه هفت با حمایت کلیدی رهبران شرکت کننده در این اجلاس در ارتباط با وعده چندجانبه برای مقابله با تخریبهای اقتصادی چین و همچنین سرکوبگری مستبدانه در هنگ کنگ مواجه شد. در کاریکاتور منتشر شده توسط چین، آمریکا به شکل یک عقاب سرسفید در مرکز میز به تصویر کشیده شده در حالی که انگلیس به شکل شیر، استرالیا به شکل کانگارو، فرانسه به شکل خروس، هند به شکل یک فیل، کانادا به شکل یک سگ آبی، ایتالیا به شکل یک گروه، ژاپن به شکل یک سگ و آلمان به شکل یک شاهین به تصویر کشیده شده‌اند.


در این کاریکاتور حیوان کانگارو به نمایندگی از استرالیا دستش را روی میز دراز کرده تا به پولی که آمریکا در حال چاپ کردن است دسترسی پیدا کند.


روزنامه گلوبال تایمز در متنی درباره این کاریکاتور نوشت: کانگارو نماد استرالیای دورو است که فعالانه با آمریکا در زمینه مهار چین همکاری می‌کند اما در عین حال مشتاق به کسب پول از چین، بزرگترین شریک تجاری اش است.



انتهای پیام