آمریکا از "نقش حیاتی" پاکستان در افغانستان دفاع کرد

آمریکا از

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به روابط ادعایی میان طالبان و اسلام‌آباد گفت: پاکستان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و خواهد داشت، همچنین می‌تواند در حمایت از نتیجه‌ای که نه تنها ایالات متحده، بلکه بسیاری از شرکای بین‌المللی ما، بسیاری از کشورهای منطقه هم به دنبال آن هستند، نقش داشته باشد.


این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، مشاور امنیت ملی پاکستان در تاریخ ۳۰ ژوئیه با جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود برای تبادل نظر در خصوص وضعیت امنیتی در افغانستان ملاقات کردند.


سالیوان پس از این نشست گفت: من امروز با مشاور امنیت ملی پاکستان برای رایزنی درباره ارتباط و امنیت منطقه و دیگر مسائل همکاری مشترک دیدار کردم. ما درباره لزوم فوری کاهش خشونت در افغانستان و سازش سیاسی مذاکره شده برای این درگیری گفت‌وگو کردیم.


حمایت دولت بایدن از اسلام‌آباد بر سر نقش آن در افغانستان در شرایطی مطرح می‌شود که دولت عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از سوی اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان مورد انتقاد قرار می‌گیرد.


غنی در کنفرانس منطقه‌ای ماه گذشته در تاشکند، پاکستان را به کمک به نفوذ بیش از ۱۰۰ هزار شبه‌نظامیان به افغانستان متهم کرد. این صحبت‌ها مقابل عمران خان که در جلسه حضور داشت، مطرح شد. اشرف غنی همچنین پاکستان را به داشتن روابط با دیگر گروه‌های تروریست در این منطقه متهم کرد.


انتهای پیام