اتحادیه عرب: شورای امنیت درباره سد النهضه تشکیل جلسه دهد

اتحادیه عرب: شورای امنیت درباره سد النهضه تشکیل جلسه دهد

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر اعلام کرد، این نشست بنا به درخواست سودان و مصر دو کشور طرف نزاع با اتیوپی و با تایید اعضا برای بررسی مساله سد النهضه برگزار شد.


وزیر خارجه قطر بعد از نشست با تاکید بر اهمیت حمایت عربی عنوان کرد، کشورش هر حمایتی که کشورهای برادر بخواهند، ارائه خواهد کرد.


آل ثانی همچنین بر اهمیت امضای توافق الزام آور درباره سد النهضه که حقوق همه را حفظ کند، تاکید کرد.


وزیر خارجه قطر به موضع عربی اشاره کرد که از میانجی‌گری آفریقایی می‌خواهد عدم برداشتن گام‌های یک‌جانبه به ضرر مصر و سودان را تضمین کند.


رئیس دستگاه دیپلماسی قطر گفت: روابط با مصر به سمت مسیر مثبت در حرکت است و ما امیدواریم روابط خوبی با تمام کشورهای عربی داشته باشیم.


او تصریح کرد، وحدت عربی برای قدم برداشتن در مسیر اجرای برنامه‌های عربی در منطقه بسیار مهم است و قطر هر کمک و حمایتی را از کشورهای برادر و دوست ارائه خواهد کرد.


همچنین احمد ابوالغیط،‌ دبیرکل اتحادیه عرب گفت: کشورهای عربی از شورای امنیت می‌خواهند برای بررسی اختلافات در زمینه تصمیم اتیوپی جهت آب‌گیری سدی که روی نیل آبی ساخته، تشکیل جلسه دهد.


در این نشست سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: اصرار اتیوپی برای سری دوم آب‌گیری بدون توافق بر خلاف قواعد قانون بین‌المللی است.


شکری همتایان عربش را در جریان تلاش‌های مصر و اراده صادقانه کشورش برای دستیابی به توافق قانونی الزام‌آور در راستای تحقق منافع سه کشور قرار داد.


انتهای پیام