اجلاس «سران کشورهای دموکراتیک» سرپوش بر جنایات آمریکاست/ چراغ سبز آمریکا به ناقضان حقوق بشر

اجلاس «سران کشورهای دموکراتیک» سرپوش بر جنایات آمریکاست/ چراغ سبز آمریکا به ناقضان حقوق بشر

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی فارس، در واکنش به برگزاری اجلاس مجازی موسوم به «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در آمریکا و با اشاره به اهداف پنهان رژیم آمریکا از این اقدام، گفت: آمریکا تا زمانی حقوق بشر را رعایت می‌کند که منافعش حفظ شود و به خطر نیافتد. در واقع برای این کشور، حقوق بشر تنها باید برای مردم آمریکا رعایت شود و نه افراد و کشورهای دیگر؛ این با اساس و پایه های قوانین مدون حقوق بشری همخوانی ندارد.


وی افزود: امروز آمریکایی ها به اسم و با شعار حمایت از حقوق بشر، دست به جنایاتی در دنیا می زنند که روی تمام جنایتکاران قرون وسطی را هم سفید کرده‌اند. اگر امروز شاهد جنایات سعودی‌ها در یمن و توطئه‌های تروریستی در عراق و سوریه و دیگر نقاط هستیم، این به علت چراغ سبزی است که آمریکا نشان داده است.


آمریکا به هم‌پیمانان خود هم رحم نمی‌کند


نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: امروز مردم آمریکا و حتی تمام دنیا می‌دانند که دوربین های مختلفی در جای جای این کشور نصب می شود تا تمام رفت و آمدهای مردم زیر نظر گرفته شود؛ حتی شنودهای تلفنی هم در آمریکا انجام می شود.


آصفری تصریح کرد: حتی آمریکا به دولت های دیگری هم که امروز هم‌پیمان او محسوب می‌شوند، در این زمینه رحم نکرده و امروز توسط سازمان های اطلاعاتی این کشور مورد شنود قرار می‌گیرند؛ با این توصیف آمریکا چطور می تواند مدعی حقوق بشر باشد؟!


وی اظهار داشت: در پارلمان جمهوری اسلامی ایران، تمامی ادیان توحیدی در راستای احقاق حقوق خویش حق حضور دارند. در کشور ما زندانیان نیازی ندارند که برای وعده های غذایی‌شان پولی پرداخت کنند، اما زندانیان در بعضی از همین کشورها که در اجلاس سران کشورهای دموکراتیک شرکت می‌کنند و دایه‌دار حقوق بشر هستند، باید برای تامین وعده های غذایی خود، پول پرداخت کنند.


ممانعت آمریکا از تامین داروی بیماران خاص در ایران


عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: برخی از رژیم‌هایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند حتی حاضر نیستند در کشورشان انتخابات برگزار کنند. این کشورها در موضوع حقوق بشر فقط شعار می‌دهند اما در عمل اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند. 


آصفری، آثار سوء تحریم های یکجانبه آمریکا در حوزه های اقتصادی، سلامت و معیشت مردم ایران را به عنوان نمونه بارز نقض حقوق بشر یادآوری کرد و گفت: ما بیش از یک میلیون بیمار داریم که به دلیل تحریم هایی که از سوی آمریکا صورت گرفته است، نمی توانیم برخی از اقلام و امکانات و حتی برخی داروهای خاص را برایشان تامین کنیم. متاسفانه این بیماران با مشکل مواجه شده اند و حتی بعضی از این افراد نمی‌توانند درمان شوند و برخی از آنها از دنیا رفته اند؛ این موارد همگی بر خلاف معاهدات و پروتکل های حقوق بشری است.  


گفتنی است، اجلاس مجازی گروه موسوم به «سران کشورهای دموکراتیک»‌ در روزهای 9 و 10 دسامبر به میزبانی آمریکا و با حضور برخی کشورهای هم‌پیمان آن برگزار می‌شود.


انتهای پیام/