ارتش کویت قوانین و شرایط پذیرش زنان را اعلام کرد

ارتش کویت قوانین و شرایط پذیرش زنان را اعلام کرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القبس چاپ کویت، طارق الصبر، مدیرکل بسیج ارتش کویت اظهار کرد: نیروهای زن در طول آموزش محل اسکانی ندارند و کسی که آموزش آنها را برعهده خواهد گرفت یک نیروی زن از وزارت کشور خواهد بود.


الصبر گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده تا چند نیروی زن از آکادمی امنیتی سعد عبدالله (وابسته به پلیس کویت) برای آموزش نیروها آورده شوند.


این مسؤول ارتش کویت درباره نحوه نام‌نویسی داوطلبان زن برای ارتش اعلام کرد که این کار از طریق وب‌سایت وزارت دفاع انجام خواهد شد.


او افزود: دوره‌هایی که آغاز خواهند شد، در حوزه پزشکی بوده و بین یک تا سه ماه خواهند بود و علاوه بر آنها یک دوره سه ماه نیز در سایر تخصص‌ها در گارد ملی برگزار خواهد شد.


الصبر درباره گام‌های بعدی نیز توضیح داد: نیروهای جذب شده بر اساس مدارک تحصیلی که دارند، درجه اعطا خواهد شد.


او درباره افسران درجه‌دار گفت: به فارغ‌التحصیلان دانشگاه درجه گروهبان یکم، به دارندگان مدرک دیپلم درجه گروهبان دوم و به دارندگان مدرک دبیرستان درجه گروهبان سوم اعطا خواهد شد.


حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت سه‌شنبه گذشته در حکمی تاریخی برای اولین بار اجازه داد زنان به عنوان افسران درجه‌دار و سرباز به ارتش ملحق شوند، این در حالی است که تا قبل از این نقش آنها در ارتش به تخصص‌های غیرنظامی محدود بود.


در حالی که خبرگزاری "کونا"ی کویت اعلام کرد که با این حکم ثبت‌نام زنان کویتی در ارتش به عنوان افسران درجه‌دار، ویژه و سرباز امکان‌پذیر است اما ثبت‌نام آنها در این مرحله تنها به حوزه‌های پزشکی و حمایتی محدود خواهد بود.


انتهای پیام