اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود

اردوغان: اربکان پرچمدار عدالت و خدمت به کشور بود

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک پیام ویدئویی به چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی نجم الدین اربکان که در دانشگاه حاجی بایرام ولی آنکارا برگزار شد، با طلب رحمت برای اربکان، اظهارداشت: «همانطور که ستارگان در تاریکی شب مسیر ما را به ما نشان می‌دهند، چنین بزرگانی نیز در سختی‌ها چراغی برای ملت خود خواهند بود. آنها جوامعی را که در آن زندگی می‌کنند با مبارزات خود در راه حقیقت هدایت می‌کنند و پرچمدار عدالت و خدمت به کشور و ملت هستند».


وی افزود: «سال‌های زیادی را در عرصه سیاست با مرحوم اربکان گذراندم. او شخصیتی برجسته بود.استاد فقید ما روشنفکر بزرگی بود که ۸۵ سال زندگی سخت خود را وقف آموزش، خدمت و گشایش افق‌های این کشور کرد و قبل از مبارزه در عرصه سیاست، دانشمندی واقعی بود که با دستاوردهای برجسته در آکادمی مخصوصا در رشته مهندسی برای ملت و کشورش تلاش کرده زندگی خود را وقف صنعتی شدن ترکیه کرد».


اردوغان با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی اربکان اصالت وی بود، گفت: «معلم ما به جای پیوستن به روندهای سیاسی فعلی راه سوم را به ملت پیشنهاد کرد و آرمانهای وی از ارزش های تمدنی ما الهام گرفته بود. حرکت وی برای دفاع از استقلال ترکیه و آینده ملت عزیزمان و همچنین مبارزه صلح‌آمیز برای همه مسلمانان و بشریت بود».


اردوغان در پایان پیام خود تصریح کرد: «با کمال خرسندی اعلام می‌کنم که در ۱۹ سال گذشته، بخش مهمی از آرمان‌های اربکان فقید را که برای آن جان خود را وقف کرد و رنج کشید، به واقعیت تبدیل کردیم».


گفتنی است نجم الدین اربکان، موسس حزب رفاه و حزب سلامت ملی ترکیه بوده و بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نخست‌وزیر کشور بود.


۳۱۱۳۱۱