امکان فعالیت ۱۰۰ هزار باشگاه ورزشی به نسبت جمعیت ایران

امکان فعالیت ۱۰۰ هزار باشگاه ورزشی به نسبت جمعیت ایران

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی در نشست اشتغال در ورزش که امروز به میزبانی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت موضوع اشتغال در حوزه ورزش بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه های کارآفرین مقوله مورد توجه در دو دهه اخیر بوده و در برنامه دانشگاه های موفق دنیا، موضوع اشتغال دانشجویان بسیار پررنگ است.


وی ادامه داد: باید بدانیم ۵۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه های کشور شاغل هستند (اعم از مشاغل آزاد) و ۴۵ درصد شغلی ندارند که عدد قابل توجه و بزرگی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزرات ورزش و جوانان با اشاره به افزایش فرصت های شغلی در ورزش، طی سال های اخیر، عنوان کرد: در صنعت ورزش که به حوزه تولید و توزیع تجهیزات ورزشی مربوط می شود، شاهد رشد قابل توجهی هستیم.


احمدی ادامه داد: در باشگاه های ورزشی تلاش کرده ایم ظرفیت های خود را ارتقا دهیم و از سال ۱۳۹۲ که تعداد این مجموعه ها ۱۴ هزار مورد بوده هم اکنون به ۲۶ هزار باشگاه ورزشی رسیده ایم که رشد خوبی را نشان می دهد.


وی با اشاره به اینکه این ظرفیت قابل ارتقا است، گفت: می توانیم ۱۰۰ هزار باشگاه ورزشی را به نسبت جمعیت کشور هدفگذاری کنیم و با ایجاد مشوق برای بخش خصوصی در حوزه باشگاه داری ظرفیت بیشتری را رقم بزنیم.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزرات ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ساخت و سازهای ورزشی یکی دیگر از ظرفیت های حوزه ورزش در زمینه اشتغال زایی است، اظهار کرد: افزایش فعالیت بخش های مرتبط با ورزش یک ظرفیت دیگر است که شهرداری ها در این حوزه نقش بسزایی دارند و باید بدانیم که ۱۴۰۰ شهر در کشور داریم.


احمدی به ضرورت روزآمدسازی برنامه های آموزشی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این مسئله باید مدنظر قرار گیرد و به نظر می رسد بخش های آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی در آموزشگاه ها باید نیازمحور عمل کنند و به کمبود مهارت ها توجه ویژه ای داشته باشند، بنابراین بر اساس یک برنامه منسجم، باید شاهد بازنگری در نوع پذیرش و آموزش دانشجویان در حوزه ورزشی را شاهد باشیم تا این افراد از عهده ارائه خدمات و تخصص های لازم برخوردار باشد.


انتهای پیام