اوگویف: کشتی اطری را می‌شناسم و مشکلی در المپیک با او نداشتم/ در پاریس هم در همین وزن می‌مانم

اوگویف: کشتی اطری را می‌شناسم و مشکلی در المپیک با او نداشتم/ در پاریس هم در همین وزن می‌مانم

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورتال، زائور اوگویف روسی دو بار قهرمان جهان و برنده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۵۷ کیلوگرم است. او در رقابت‌های قهرمانی جهان در اسلو نروژ غایب بود جایی که توماس گیلمن آمریکایی اول شد و علیرضا سرلک از ایران در رده دوم قرار گرفت.


در زیر مصاحبه قهرمان المپیک را می‌خوانیم: 


- آیا به تمرینات بازگشته‌اید؟


- نه هنوز، فعلا فقط می‌دوم و از دوشنبه شروع به ورزش می‌کنم. می‌خواستم زودتر شروع کنم اما نشد. می‌دانید که چگونه از قهرمانان المپیک در داغستان تجلیل می‌شود! رویدادهای زیادی بود که من دعوت شدم. به من تبریک گفتند، هدایایی به من دادند و از توجهی که به من نشان دادند سپاسگزارم. راستش را بخواهید، زیبا بود و اشکالی ندارد که تعطیلات من به تاخیر افتاد. بعد از توکیو می توانید استراحت کنید و من تعطیلاتم را جبران می‌کنم.


- آیا از این که از شرکت در مسابقات جهانی امتناع کردید پشیمان هستید؟


- پشیمان نیستم المپیک برای من سخت بود و می‌خواستم استراحت کنم. نمی‌خواستم مردم را ناراحت کنم و دوست داشتم در این جشن ها باشم و در کنار مردم جشن بگیرم.


- من شنیدم که شما قبل از بازی‌های المپیک مریض شدید، مشکلاتی در کاهش وزن وجود داشت ...


- وقتی به ولادیوستوک رسیدیم، جایی که آخرین اردوی آموزشی خود را در آنجا گذراندیم، حالم بد شد. به من گفتند هیچ چیز جدی نیست اما من احساس کردم که یک بیماری شبیه آنفولانزا دارم. آن وقت بود که به من استراحت دادند و سپس وزن کم کردم. در اولین نبرد که در آن با توماس گیلمن ملاقات کردم  نمی‌دانم چگونه از حریف آمریکایی عبور کردم و او را شکست دادم. فکر کنم با مبارزه دوم به هوش آمدم  استراحت بزرگ قبل از قسمت عصر برای من نجات دهنده بود. زمان کافی برای بازیابی وجود داشت، علاوه بر این در نیمه نهایی، با حریفی روبه‌رو شدم یعنی رضا عطری ایرانی که او را به خوبی می‌شناختم. همین را می‌توان در مورد راوی کومار هندی نیز گفت و در فینال هیچ مشکلی با او نداشتم.


- آیا از قهرمانی توماس گیلمن در مسابقات جهانی شگفت زده شدید؟


- برخی از کشتی گیران قوی در وزن ۵۷ کیلوگرم به اسلو نیامدند و در غیاب آن‌ها گیلمن قهرمان شد.  البته من به ابوبکر موتالیف علاقه داشتم. در اولین مبارزه او به گیلمن باخت.  فکر می‌کنم ابوبکر به دلیل بی‌تجربگی بدون مدال ماند. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک ورزشکار جوان وارد یک رقابت بزرگ می‌شود. در اولین قهرمانی جهان برای من نیز همین‌طور بود.  


- آیا شما در همین وزن می‌مانید؟


نگهداشتن وزن برای من سخت و سخت می‌شود. من می‌خواهم در المپیک پاریس شرکت کنم و چاره دیگری ندارم. نمی‌توانم به رده المپیکی دیگری بروم! مهم‌تر از همه، من نمی‌خواهم با بهترین دوست خود گادژیموراد رشیدوف رقابت کنم.  فقط می‌توانم بگویم که در برخی مسابقات، به احتمال زیاد من در وزن ۶۱ کیلوگرم مبارزه خواهم کرد. شاید در مسابقات بعدی یاریگینسکی خودم را در این رده امتحان کنم ولی در المپیک بعدی نیز در همین وزن (۵۷ کیلوگرم) خواهم بود. 


انتهای پیام