ایستگاه فضایی بین‌المللی برای لحظاتی از کنترل خارج شد/ حرکت ایستگاه فضایی پایدار شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی برای لحظاتی از کنترل خارج شد/ حرکت ایستگاه فضایی پایدار شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، در حالی که واحد آزمایشگاهی روسی «نائوکا» (Naoka) به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست، یک اتفاق غیرمنتظره در مدار زمین روی داد و ماژول تازه رسیده، ناگهان پیشرانه‌های خود را بدون فرمان قبلی روشن کرد. روشن شدن ناگهانی پیشرانه‌های ماژول آزمایشگاهی روسیه در حالی که به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) متصل شده بود، باعث شد تا بزرگ‌ترین آزمایشگاه مداری زمین برای لحظاتی از کنترل خارج شود.


در نتیجه  این حادثه، ناسا مجبور شد پرتاب کپسول  «Starliner» بوئینگ را به تعویق بیندازد؛ ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)  پس از آنکه ماژول تازه وارد روسیه دچار یک حادثه نگران کننده شد، از یک فاجعه جلوگیری کرد.


«نائوکا» به عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی و واحد ذخیره سازی طراحی شده است و نوعی جدید از تجهیزات علمی برای اکتشافات آینده خواهد بود که امکاناتی مانند توالت فرنگی برای سرنشینان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده است.


ناسا در بیانیه‌ای گفت: «خدمه هرگز در خطر نبوده و نیستند و کنترل کننده‌های پرواز در Mission Control Houston وضعیت ایستگاه فضایی را زیر نظر دارند و در حال حاضر حرکت ایستگاه فضایی پایدار است.


به گفته مقامات ناسا، علت خرابی پیشرانه‌های ماژول آزمایشگاهی نائوکا که توسط آژانس فضایی روسیه تحویل داده شد هنوز مشخص نشده است.


 

انتهای پیام/