بحرین و عراق به فکر زدن ضربه نهایی به ایران!

بحرین و عراق به فکر زدن ضربه نهایی به ایران!

به گزارش ایسنا، بدشانسی‌های تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی تمامی ندارد و حالا قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز به میزبانی یکی از کشورهای هر گروه، حداقل حق ایران را هم ضایع خواهد کرد.


لغو برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت، حق برابر ایران همانند تیم‌های بحرین و عراق برای میزبانی در دور برگشت را از شاگردان اسکوچیچ سلب کرده و تیم ملی مجبور است به جای بازی مقابل چند ۱۰ هزار هوادار خودی، در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر به میدان برود.


اما رسانه‌های عرب زبان از خوشحالی عراق و بحرین برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز خبر داده‌ و اعلام کرده‌اند این دو کشور برای برگزاری باقی مانده مسابقات به صورت متمرکز در کشور خودشان درخواست داده‌اند.


AFC می گوید درخواست تمام تیم‌های گروه را برای میزبانی مسابقات بررسی می‌کند و در نتیجه ایران، بحرین و عراق برای میزبانی از باقی مانده بازی‌ها درخواست داده‌اند که این موضوع اوج بی‌عدالتی در حق ایران است چرا که ممکن است به خاطر شرایط تحریمی و همینطور روابط بهتر بحرین با این کنفدراسیون، ایران موفق به گرفتن میزبانی نشود و در نتیجه علاوه بر اینکه نمی‌تواند از حق حداقلی خود برای میزبانی در دور برگشت استفاده کند، حتی مجبور شود راهی یکی از این دو کشور شود و ۴ دیدار باقی مانده خود را برگزار کند.


اگر چه فدراسیون فوتبال ایران برای گرفتن میزبانی اعلام آمادگی کرده اما شرایط تحریمی برای انتقال پول میان بانک‌های ایرانی و خارجی و همینطور اختلاف سازمان صداوسیمای ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر حق پخش مسابقات از جمله مواردی است که می‌تواند موجب رد درخواست ایران از سوی این کنفدراسیون شود.


در عوض بحرین در شرایطی برای اخذ میزبانی اقدام کرده که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بحرینی است و این موضوع می‌تواند به علت روابط نزدیک AFC‌ با فدراسیون بحرین، به سود این کشور کوچک در خلیج فارس تمام شود.


در هر حال با توجه به وضعیت بغرنج ایران در مرحله گروهی، اخذ میزبانی توسط یکی از دو کشور بحرین و عراق، می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکر تیم ملی ایران بزند و شرایط را نابرابرتر از گذشته کند. در جدول رده‌بندی گروه C انتخابی جام جهانی عراق با ۱۱ امتیاز اول، بحرین با ۹ امتیاز دوم و ایران با یک بازی کمتر و ۶ امتیاز سوم هستند.


انتهای پیام