برنامه‌ریزان سفرهای استانی دولت با نگاه رئیس‌جمهور هماهنگ باشند/ برخی‌ها چمدان‌ها را بسته‌اند، اما هنوز سر کار هستند

برنامه‌ریزان سفرهای استانی دولت با نگاه رئیس‌جمهور هماهنگ باشند/ برخی‌ها چمدان‌ها را بسته‌اند، اما هنوز سر کار هستند

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به  حضور میدانی رئیس‌جمهور و وزرا در میان مردم در جریان سفرهای استانی، در خصوص راه‌های اثربخشی بهتر سفرهای استانی اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای رئیسی یک فرد مردمی و حاضر در صحنه است و با توجه به اینکه در شرایط کرونایی در مناطق محروم حاضر می‌شود، این رویه امید خوبی برای مردم ایجاد کرده و حتما آثار مثبتی در پی خواهد داشت.


وی افزود: در دولت‌های گذشته حتی بودجه‌های ویژه‌ای برای سفرهای استانی وجود داشته، اما با توجه به کم‌تحرکی دولت قبل این مسأله تضعیف شد و لازم است در این دوره به حضور میدانی برای بررسی مشکلات مردم توجه ویژه شود، چرا که در سفرها مشکلات و شرایط خاص استان‌ها و نیز ظرفیت‌های آنها مبتنی بر آمایش سرزمین به خوبی دیده می‌شود.


برنامه‌ریزان سفرهای استانی باید با نگاه رئیس جمهور هماهنگ باشند


عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس تأکید کرد: در جریان سفرهای استانی باید دید چه مجوزهایی برای پیشرفت استان لازم است تا شرایط آن استان‌ها بهتر شود؛ به عنوان مثال، شاید بودجه زیادی لازم نباشد، اما اعطای برخی مجوزها مانند مجوزهای گمرکی مرزی، سرمایه‌گذاری یا ایجاد صنایع پایین‌دستی برای صنایع بزرگ، می‌تواند تحول خوبی در استان‌ها ایجاد کند.


وحیدی ادامه داد: قابلیت مهمی که در سفرهای دولت وجود دارد و باید محقق شود، این است که برنامه‌ریزان سفر و آنهایی که پیشاپیش در استان حضور می‌یابند تا مشکلات را بررسی و دسته‌بندی کنند، باید با نگاه رئیس‌جمهور هماهنگ باشند و نگاه بن‌بست‌شکنی داشته باشند.


وی تصریح کرد: اگر این نگاه در بین همکاران رئیس‌جمهور حاکم نباشد و همکاران رئیس‌جمهور برای اجرای مصوبات و اختصاص بودجه کافی همراهی نکنند، این یک علامت خطر است و باعث زیر سؤال رفتن اصل این سفرها خواهد شد.


نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در سفرهای استانی باید به طور ویژه گرفته شود و همه باید برای تصمیمات برای اجرا بایستند.


مدیران خسته تعیین تکلیف شوند/ برخی مدیران چمدان‌ها را بسته‌اند، اما همچنان نگه داشته شده‌اند


وحیدی اظهار داشت: انتظار مجلس و مردم این است که بدنه دولت در تمام سطوح با رئیس‌جمهور هماهنگ باشند، چرا که در حال حاضر برخی مدیران باقیمانده از قبل حال و حوصله کار کردن ندارند و چمدان‌ها را بسته‌اند،‌ اما همچنان پای کار نگه داشته شده‌اند.


نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این است که مدیران خسته و بی‌انگیزه تعیین تکلیف شوند؛ در عین حال که نباید در جابجایی‌ها شتاب‌زده عمل شود و دقت فدای سرعت شود، اما نمی‌توان امور کشور و رفع نیازهای مردم را معطل افرادی کرد که انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.


انتهای پیام/