بومی‌سازی یک محصول تحریم‌شده / از عدم امکان واردات پروفیل آلومینیوم تا صادرات به سوئد و اتریش

بومی‌سازی یک محصول تحریم‌شده / از  عدم امکان واردات پروفیل آلومینیوم تا صادرات به سوئد و اتریش

احسان بخشی قائم مقام شرکت دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس گفت: آلومینوم البرز اولین و تنها ارایه دهنده پروفیل آلومینیوم با پوشش‌های تخصصی نانو ساختار در خاورمیانه است که علاوه بر خنثی‌کردن تحریم این محصول،  تولیدات خود را به کشورهای سوئد و اتریش صادر می‌کند.


وی ادامه داد: این شرکت از سال ۶۱ شروع به فعالیت کرده و حدود یک سال است که به فناوری جدید نانو ساختار دست پیدا کردیم و در حال گسترش این فناوری هستیم. نمونه خارجی محصول تولیدی ما در بازار بوده ولی در شرایط تحریم دیگر وارد نمی‌شود. 


بخشی با بیان اینکه ما با تولیدات خود هم نیاز بازار داخل را تامین می‌کنیم هم یک بخشی صادرات داریم گفت: در واقع ۵ هزار تا در سال ظرفیت تولیدمان فعال است و طرح توسعه داریم که این میزان را نیز افزایش بدهیم.  در حال حاضر بخش عمده‌ای از محصولات ما در بازار داخل مصرف می‌شود منتهی بحث صادرات تا ده درصد در واقع آغاز شده و با افزایش ظرفیت تولید و احداث طرح توسعه سهم بازار صادراتی گسترش می‌یابد.


بخشی ادامه داد: ما محصولات تولیدی خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خیلی از کشورها صادر می‌کنیم و در حال حاضر ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت شاغل هستند و به امید خدا با راه اندازی طرح توسعه تعداد آنها تا ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد.


وی در پایان یادآور شد: در ۳۰ سال گذشته محصولات آلومینیومی بیشترین رشد مصرف را در بین تمامی فلزات داشته و پیش بینی می‌شود در سی سال آینده در بین تمامی فلزات آلومینیوم بیشترین رشد مصرف را داشته باشد با مقاومت ویژه‌ای که محصولاتمان دارد و از محصولات دیگر بازار متمایز است در تلاش هستیم سهم بسزایی از این رشد و تولید را داشته باشیم.


انتهای پیام/