تارتار: آزمون و طارمی مهاجمانی در کلاس جهانی هستتد

تارتار: آزمون و طارمی مهاجمانی در کلاس جهانی هستتد

مهدی تارتار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق اظهار کرد: ابتدا باید پیروزی ایران برابر عراق و صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها را به مردم تبریک بگویم. درباره بازی هم باید بگویم که بازی را خوب شروع کردیم و با وجود اینکه عراق سیستم تدافعی در دستور کار خود قرار داده  بود و با پنج مدافع بازی می‌کرد اما به خوبی برابر این تیم کار کردیم و به گل رسیدیم.


وی افزود: عراق آمده بود تا با یک تساوی برابر ایران، به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند و به همین خاطر دفاعی بازی می‌کرد. خوشبختانه گلی که در نیمه  نخست به ثمر رساندیم، بار را از دوش تیم برداشت و تیم راحت‌تر بازی کرد. اگر کمی دقت می‌کردیم می‌توانستیم با تعداد گل‌های بیشتری برابر عراق به برتری برسیم. البته نباید از نمایش عراق در خط دفاع بگذریم چرا که دروازه‌بان این تیم برابر ایران بسیار خوب کار کرد.


تارتار همچنین گفت: ما در بخش حمله واقعا عالی عمل کردیم اما آن ترکیب ایده‌آل را هنوز آقای اسکوچیچ پیدا نکرده است. در برخی پست‌ها ضعف‌هایی داریم. درست است که با تیم‌هایی بازی کردیم که قدرت چندانی نداشتند و بیشتر تدافعی بازی می‌کردند اما شاید در بازی‌های سخت تر دچار مشکل بشویم. اگر آقای اسکوچیچ زمان بیشتری داشته باشد و بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشد، به ترکیب ایده‌آل خود می‌رسد.


و ادامه داد: در مرکز زمین هنوز زوج مناسب را پیدا نکردیم. یعنی در پست هافبک وسط باید بهتر کار کنیم تا به حریفان اجازه شوت‌زنی ندهیم. در برابر عراق چند شوت به ما زدند و این بسیار خطرناک است. در پست دفاع چپ و راست هم تغییراتی داشتیم. دفاع راست ما بد عمل نکرد اما نیاز دارد بهتر بشود.


او درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ هم گفت: عمکرد بسیار  خوبی داشته و در آغاز کارش ۷ برد پیاپی به دست آورده است. هر چند هنوز محک جدی نخوردیم و بازی سنگینی با آقای اسکوچیچ پشت سر نگذاشتیم اما به این حال در چهار بازی حساس عملرد بسیار خوبی داشتیم.


تارتار تصریح کرد: ما توانایی صعود به جام‌جهانی را داریم و از نظر بازیکن یک سر و گردن از بازیکنان آسیایی بالاتر هستیم. کاملا مشخص است از نظر فنی تیم خوبی هستیم اما ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود تا برابر تیم‌های قدرتمندتر به مشکل نخوریم.


وی به عملکرد سردار آزمون اشاره کرد و گفت: سردار آزمون در کنار طارمی مهاجمان با کلاس جهانی هستند. مهدی طارمی و سردار آزمون به خوبی یکدیگر را پیدا می‌کنند و هم در گلزنی و هم ارسال پاس موفق هستند. این دو بازیکن ما را یاد علی دایی و خداداد عزیزی می‌اندازند که خیلی خوب یکدیگر را در زمین پیدا می‌کردند.


انتهای پیام