تاکید میقاتی بر حق لبنانی‌ها در مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

تاکید میقاتی بر حق لبنانی‌ها در مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد که دولتش به توافق آتش‌بس با رژیم اشغالگر و حق آبی لبنان و منابع آن با همه ابزارهای مشروع پایبند است.


وی در ادامه افزود: ما بر حق لبنانی‌ها در مقاومت با دشمن صهیونیستی و پاسخ به تعدی و تجاوزات آن و بازپس‌گیری اراضی اشغال شده خود تاکید می‌کنیم.


میقاتی همچنین بر حق بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین خود و عدم اسکان آنها در لبنان و همچنین بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات به خاطر حفاظت از مرزهای دریایی لبنان از تمامی جهات تاکید کرد.


نجیب میقاتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با حرف زدن درد و رنج لبنانی‌ها حل نخواهد شد اما دولت جدید با جدیت برای خارج کردن کشور از تاریکی و بحران کنونی تلاش می‌کند.


وی ادامه داد، دولت برای کسب رأی اعتماد در برابر مجلس حاضر شده آن هم در شرایطی که کشور به رویکردهای استثنایی نیاز دارد تا مشکلات مدنظر را حل کند اما در سایه بحران خفقان آور این کشور به آستانه فروپاشی کامل کشانده شده است.


نخست وزیر لبنان همچنین اظهار کرد، در قبال این بحران حاد و سخت و سقوط ارز دولتی و بالا رفتن قیمت کالاها، لبنانی‌ها خود را از مجادلات و بحث‌های سیاسی دور کرده‌اند و تنها دغدغه آنها رسیدگی به مشکلاتشان و تامین مخارج و نیازهای روزانه‌شان است.


انتهای پیام