تصویر تانک روس روی جلد کتاب های درسی در روسیه

تصویر تانک روس روی جلد کتاب های درسی در روسیه

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورتال، تصویر عبدالرشید سعدالله یف قهرمان دو دوره المپیک بر روی کتاب های درسی دبیرستان در روسیه نقش بست. این اتفاق قسمتی از پروژه توجه به ورزشکاران بزرگ این کشور است. 


حمید الیبکوف نویسنده و مسئول این کتاب های درسی در روسیه توجه جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش را دلیل این کار توصیف کرد. 


در این پروژه عکس عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس بر روی یک تانک قرار گرفته و روی جلد کتاب درسی دبیرستان در روسیه مورد استفاده قرار گرفته شده است.


 دو بار قهرمانی المپیک (۲۰۱۶ ، ۲۰۲۰)، پنج بار قهرمانی جهان (۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) و چندین قهرمانی اروپا افتخاراتی است که عبدالرشید سعدالله‌یف کشتی گیر مسلمان روس توانسته در دوران حرفه ای خود به دست بیاورد. 


او در المپیک توکیو ۲۰۲۰ در دیدار نهایی کایل اسنایدر آمریکایی را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد و اولین ورزشکار داغستانی لقب گرفت که در مراسم اختامیه حامل پرچم کمیته المپیک روسیه شد و در ادامه در سال ۲۰۲۱ توانست علاوه بر طلای المپیک، طلای مسابقات جهانی اسلو را نیز به دست بیاورد تا تنها آزادکار جهان باشد که در این سال ۲ مدال طلا در رقابت های المپیک و جهانی کسب کرده است.


تصویر تانک روس روی جلد کتاب های درسی در روسیه


انتهای پیام