تکمیل آزادسازی استان البیضاء یمن در عملیات "صبح آزادی"

تکمیل آزادسازی استان البیضاء یمن در عملیات

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه مطبوعاتی درباره نبردهای استان البیضاء اظهار کرد: نیروهای ما در عملیاتی موسوم به "فجر الحریه" (صبح آزادی) آزادسازی مناطق باقی مانده در استان البیضاء را تکمیل کردند. در این عملیات در درجه اول مخفی‌گاه‌های باقی مانده تروریست‌های داعش و القاعده که با ائتلاف دشمن در ارتباط بودند، هدف قرار گرفتند و ماموریت آزادسازی استان با حمایت و پشتیبانی قبایل البیضاء و مردان وفادار آن با موفقیت انجام شد.


یحیی سریع گفت: نیروهای ما تنها در ۴۸ ساعت موفق شدند دو منطقه الصومعه و مسوره و بخش‌هایی از منطقه مکیراس را آزاد کنند، مساحت کل مناطق آزاد شده در این عملیات به ۲۷۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.


او افزود: نیروهای ما توانستند خسارات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد کرده و منطقه را به شکل کامل آزاد کنند. ائتلاف دشمن نیز  بیش از ۳۰ حمله هوایی را برای حمایت از نیروهای خود و متوقف کردن پیشروی ما انجام داد.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: در این عملیات پایگاه‌های داعش و القاعده با راکت و پهپاد هدف قرار گرفتند و در این عملیات ویژه استان البیضاء به شکل کامل آزاد شد.


او تعداد تلفات دشمن را ۷۰ تن و زخمی‌ها را ۱۲۰ تن اعلام کرد و گفت: ۴۰ تن نیز به اسارت نیروهای ما درآمدند.


یحیی سریع افزود: نیروهای ما مهمات نظامی گسترده‌ای شامل خودروهای زرهی، سلاح‌های نیمه سنگین و سبک را به غنیمت گرفته و کنترل هفت پایگاه تروریست‌ها را به دست گرفتند. در حال حاضر نیز ساکنان استان البیضاء با همکاری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در راستای حفظ امنیت تلاش می‌کنند.


انتهای پیام