تیم ملی فوتبال ایران در مسیری مشابه فرانسه و بلژیک!

تیم ملی فوتبال ایران در مسیری مشابه فرانسه و بلژیک!

به گزارش ایسنا، با اتمام لیگ برتر و نهایی شدن انتقال برخی از ستاره های فصل گذشته به تیم های اروپایی، تیم ملی هم در آستانه یک مقطع تاریخی است! موضوعی که پیش از این در تیم های ملی بزرگ جهان مانند فرانسه یا بلژیک هم دیده شده است.


با انتقال کنعانی زادگان به الاهلی قطر، احسان حاج صفی به آاک یونان، پیام نیازمند به پورتیموئنسه پرتغال، حالا در آخرین ترکیب ۲۳ نفره تیم ملی ایران، فقط ۴ بازیکن لیگ برتری دیده می شود!


از فهرست بازیکنان حاضر مقابل عراق در انتخابی جام جهانی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، مهدی ترابی و مهدی قایدی، چهار بازیکنی هستند که در لیگ برتر ایران حضور دارند و حتی در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انتقال قایدی و نوراللهی هم به تیم های خارجی شنیده شده است. کما اینکه فرهاد مجیدی چندی قبل اعلام کرد جلوی رشد قایدی را نخواهد گرفت که این موضوع به معنی انتقال احتمالی بهترین استعداد کنونی فوتبال ایران است.


با این حساب، مجید حسینی (کایسری اسپور ترکیه)، امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا)، سردار آزمون (زنیت روسیه)، شجاع خلیل زاده (الریان قطر)، حسین کنعانی زادگان (الاهلی قطر)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، پیام نیازمند و جعفر سلمانی (پورتیموننسه پرتغال)، علیرضا بیرانوند (بوایشتا پرتغال)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد (آاک آتن یونان)، سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، صادق محرمی (دینامو زاگرب کرواسی)، سعید عزت اللهی (وایله دانمارک)، مرتضی پورعلی گنجی (شنزن چین)، میلاد محمدی (خنت بلژیک) و علی قلی زاده و کاوه رضایی (شارلوای بلژیک) بازیکنان لژیونر تیم ملی هستند.


همچنین به این نفرات باید علی کریمی (کایسری اسپور)، اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی (زوریا اوکراین)، علی علیپور (ماریتیمو پرتغال)، امید ابراهیمی (الوکره قطر)، روزبه چشمی (ام صلال قطر) و ... را هم اضافه کرد که با وجود حضور در تیم های خارجی به تیم ملی دعوت نشده اند.


با این اوضاع و احوال، احتمالا ایران تا چندین سال دیگر، هیچ بازیکنی از داخل کشور در تیم ملی نخواهد داشت و هیچ رد و اثری هم از دو قطبی استقلال و پرسپولیس نمی ماند. چندین سال قبل و در زمان افول لیگ های داخلی فرانسه و بلژیک، همه بازیکنان این دو تیم ملی قدرتمند جهان را بازیکنان شاغل در خارج از لیگ های داخلی تشکیل می دادند. کما اینکه امسال در یورو ۲۰۲۰ هیچ بازیکنی از لیگ بلژیک در ترکیب اصلی شیاطین سرخ حضور نداشت و قبل از ظهور مجدد پاری سن ژرمن فرانسه هم با چنین شرایطی مواجه بود. 


انتهای پیام