جزئیات برنامه مجلس برای ایجاد سامانه ثبت تخلفات برای اعمال محدودیت در ارائه خدمات دولتی

جزئیات برنامه مجلس برای ایجاد سامانه ثبت تخلفات برای اعمال محدودیت در ارائه خدمات دولتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ به تازگی طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفته است که بر مبنای آن بر لزوم سامانه ثبت تخلفات برای اعمال محدودیت در ارائه خدمات دولتی تاکید شده و نهایتا پس از تصویب این طرح، این سامانه راه اندازی خواهد شد.


متن این طرح به شرح زیر است:


باسمه تعالی


ریاست محترم مجلس شورای اسلامی


احتراما طرح ذیل که به امضای ۳۵ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.


مقدمه (دلایل توجیهی):


در سال‌های اخیر تخلف وعدول از قانون در موضوع‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی بسیار رواج یافته است. بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر ارتباط داشته و امور اجرایی هر یک منوط به استعلام با تایید یک یا چند دستگاه اجرایی دیگر می‌باشد.


بسیار اتفاق می‌افتد فردی در امور مربوط به یک دستگاه یا وزارت خانه مرتکب تخلف شده و به صورت غیر قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی، حفر چاه و برداشت غیر مجاز از منابع آب، تصرف اراضی ملی، تغییر اکوسیستم و... می‌نماید و به راحتی توسط دستگاه‌های خدمات رسان به این فرد خدمات رسانی می‌شود. ارائه خدمات به این افراد علاوه بر اینکه اقدام نامناسبی است موجب تشویق و تحریک دیگر افراد به انجام تخلف می‌شود. بنابراین اعمال محدودیت در ارائه خدمات دولتی برای متخلفان تا زمان رفع تخلف از طریق ایجاد یک سامانه بانک اطلاعاتی جامع و فراگیر از تخلفات صورت گرفته و ثبت اطلاعات متخلفان در این سامانه متعاقب گزارشات دریافتی از نیروهای مردمی و دولتی و تایید این گزارش‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی و همچنین استعلام‌های صورت گرفته از دستگاه‌های مرتبط در زمان مراجعه متقاضیان برای دریافت خدمات باعث کاهش تخلف، حفظ منابع ملی و اخذ مطالبات دولت می‌شود.


لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:


عنوان طرح:


ایجاد سامانه ثبت تخلفات جهت اعمال محدودیت در ارائه خدمات دولتی


وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه سازمان و حفاظت محیط زیست موظفند از تاریخ تصویب این قانون ظرف مدت 6 ماه نسبت به ایجاد سامانه ثبت تخلفات و بانک اطلاعاتی متخلفان اقدام و ساز و کار اجرایی آن را تهیه و به اجرا در آورند.


پس از تهیه بانک اطلاعاتی و ثبت تخلفات هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی حق ارائه خدمات به متخلفان تا تحمل مجازات و پرداخت جرائم بر اساس قوانین موجود و رفع تخلف را ندارند.


ابراهیم عزیزی شیراز - قاسم ساعدی - سید علی یزدی خواه - رحمت اله نوروزی - کیوان مرادیان کوچکسرائی - جلال محمودزاده - احمد حسین فلاحی - سید موسی موسوی - شیوا قاسمی پور - انور حبیب زاده بوکانی - عبدالجلال ایری - علی خضریان - بهروز محبی نجم آبادی - حسین حق وردی - غلامعلی کوهساری - رضا آریان پور - محمد حسین فرهنگی - حسینعلی حاجی دلیگانی - سیدنظام الدین موسوی - روح اله ایزدخواه - پرویز اوسطی - حسین رجایی ریزی - جعفر راستی - نصراله پژمان فر - کیومرث سرمدی واله - علیرضا عباسی - رضا تقی پورانوری - حسن رزمیان مقدم - یعقوب رضازاده - اصغر سلیمی - مجید نصیرائی - جواد نیک بین - امانقلیچ شادمهر - مجتبی بخشی پور - رسول فرخی میکال


انتهای پیام/