حملات ائتلاف عربی به صنعا و نقض آتش بس در الحدیده

حملات ائتلاف عربی به صنعا و نقض آتش بس در الحدیده

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه المسیره، جنگنده‌های ائتلاف عربی با شش حمله محوطه فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف قرار دادند و همچنین دو حمله در منطقه عصر صورت دادند.


بنابراین گزارش، جنگنده‌های ائتلاف همچنان به هدف قراردادن صنعا ادامه داده و بامداد پنجشنبه نیز دو حمله دیگری در محوطه این فرودگاه صورت دادند.


این جنگندها همچنین منطقه‌ فرماندهی عالی در ناحیه التحریر مرکز صنعا را مورد هدف قرار دادند.


 یک منبع نیز بامداد امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، جنگنده‌های ائتلاف عربی پایگاه هوایی هوایی و مقر فرماندهی انصارالله در صنعا را هدف قرار داده‌اند.
 این منبع گفت، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان امروز (پنج شنبه) حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های انصارالله در صنعا مرکز یمن صورت داد.
 اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی در الحدیده نیز شب گذشته از رصد  ۱۸۵ مورد نقض از سوی متجاوزان در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.


 این منبع افزود، نقض‌ها شامل به پرواز درآمدن پنج جنگنده و هفت هواپیمای جاسوسی بر فراز هیس، الفازه و الجبلیه و ۴۶  مورد نقض حمله موشکی و توپخانه‌ای به واسطه ۲۰۰ موشک و خمپاره و پنج مورد نقض بواسطه گلوله های مختلف انجام شده است.


مقابله نیروهای مسلح یمن با داعش و نیروهای ائتلاف سعودی


از سوی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: به لطف خداوند توانسته‌ایم با پیشروی گسترده داعش و مزدوران وابسته به امارات به سمت مواضع نیروهای ما در منطقه «حریب» و «عین» مقابله کنیم.


سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی به لطف خداوند موفق شدند با پیشروی گسترده داعش و مزدوران وابسته به امارات به سمت مواضع نیروهای ما در منطقه حریب و عین، با وجود پوشش شدید هوایی ائتلاف سعودی، مقابله کنند.


وی افزود: دشمن در این درگیری‌ها متحمل شکست مفتضحانه‌ای شده است که در نتیجه آن، بیش از 50 نفر کشته و زخمی و تعدادی زرهی و خودرو منهدم شدند.


یحیی سریع گفت: با شلیک دو فروند موشک بالستیک، حمله موشکی دقیقی به سمت مواضع دشمن صورت گرفت و تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشت.


انتهای پیام