خطر تشخیص دیرهنگام دیابت نوع یک در کودکان

خطر تشخیص دیرهنگام دیابت نوع یک در کودکان

به گزارش ایسنا، تحقیقات جدید نشان می دهد: علائم بالقوه و خطرناک بیماری دیابت نوع یک در کودکان همیشه به موقع توسط پزشکان عمومی تشخیص داده نمی شود.


در دیابت نوع یک، پانکراس قادر به تولید میزان کافی از هورمون انسولین که به تنظیم قند خونِ مورد استفاده برای تامین انرژی مورد نیاز سلول ها کمک می کند، نیست. بین پنج تا ۱۰ درصد موارد دیابت نوع یک اغلب در دوران کودکی ظاهر می شود.


بررسی محققان سوئدی نشان می دهد: علائم کلیدی بیماری دیابت نوع یک همچون تشنگی، ادرار زیاد، خستگی و کاهش وزن اغلب به عنوان دیابت نوع یک در کودکانی که به پزشک مراجعه می کنند، تشخیص داده نمی شود.


کتواسیدوز دیابتی (DKA) یک بیماری بالقوه خطرناک است که می تواند در صورت عدم درمان دیابت ایجاد شود. وقتی سلول‌های بدن قادر به تولید انرژی از سوختن گلوکز نباشد به ناچار از چربی‌ها استفاده می‌کند که به تولید مواد کتونی منجر می‌شود. درصورتیکه این وضعیت کنترل نشود می تواند به کما یا حتی مرگ بیمار منجر شود.


به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان تنها راه جلوگیری از ابتلا به کتواسیدوز دیابتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، تزریق فوری انسولین است.


انتهای پیام