طارمی: لایق جایزه پوشکاش هستم

طارمی: لایق جایزه پوشکاش هستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال پورتو در آخرین دیدار خود در اردوی پیش فصل، به مصاف لیون می رود. پس از آن، اژدها باید خودش را برای فصل جدید آماده کند. فصلی که امید اول گلزنی آبی و سفیدهای بندرنشین، به ساق های پای مهاجم بوشهری و ارزنده ایرانی این تیم است.


مهدی طارمی که فصل بسیار درخشانی را در پورتو پشت سر گذاشت، در آستانه آغاز فصل جدید فوتبالی مصاحبه مفصل و ویژه ای را با روزنامه اوژوگو پرتغال انجام داده است. طارمی در این گفتگو از رویاهایش برای کسب عنوان آقای گلی پرتغال، بردن جایزه پوشکاش و قهرمانی با پورتو در لیگ برتر صحبت کرده است.


* بازیکنان جدید خوبی جذب کرده ایم


ما 4 بازیکن جدید را به خدمت گرفته ایم. من قبلاً با فابیو کاردوسو در دیدار سانتا کلارا بازی کرده بودم. او فصل فوق العاده ای داشت، در واقع در دو سال گذشته بسیار خوب بود. او مدافع خوبی است و شخصیت فوق العاده ای دارد. من ویتینه را در لیگ برتر انگلیس دیدم، که همیشه بازی کردن در آنجا بسیار دشوار است. او در جمع گرگ ها (ولورهمپتون) همیشه خوب بازی می کرد. او در تمرینات ما، ویژگی های خوبی از خود نشان می داد. برونو کوستا در بازی هایش نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. در کل آنها بازیکنان خوبی هستند.


* فصل طولانی خواهیم داشت


پپه را از گرمیو جذب کرده ایم. او مانند سایر برزیلی ها بازیکن بسیار فنی است. هر کسی که در تیم بازی کند، می تواند به روند پورتو و کسب نتیجه کمک کند. زیرا فصل طولانی خواهد بود. همه آنهایی که به تیم ما آمده اند، بازیکنان بزرگی هستند.


* مارگا و تونی مارتینز به رشد من کمک کردند


همه بازیکنان دارای ویژگی های خوب و بد هستند و نمی توانم بگویم یکی از دیگری بهتر است. موسی مارگا ویژگی هایی دارد که تونی مارتینز ندارد و بالعکس. این مسئله همیشه به این بستگی دارد که مربی درون زمین از ما چه می خواهد. بازی با هر دوی آنها خوب بود، آنها به من کمک کردند تا رشد کنم و گلزنی کنم. آنها دو مهاجم بزرگ هستند. 


طارمی: لایق جایزه پوشکاش هستم


* این اولین اردوی پیش فصل واقعی من بود


از زمانی که به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شده ام، باید بگویم که این اولین اردوی پیش فصل واقعی برای من بود. به دلیل تعهداتی که به تیم ملی داشتم، در آن زمان آزاد نبودم. هرگز اینگونه دوره ای را تجربه نکرده بودم. اما اوضاع خوب پیش می رود، ما سخت کار می کنیم. برخی بازیکنان به دلیل حضور در کوپا آمه ریکا دیرتر آمدند و خسوس کرونا هنوز در جام طلایی حضور دارد.


* می خواهم همه عناوین را به دست بیاورم


به طور کلی، می توانم بگویم که این یک پیش فصل عالی بود ما خسته ایم اما خوب تمرین می کنیم و از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داریم، زیرا می دانیم که مهم است که آماده شروع حمله به هر مسابقه ای باشیم. ما می خواهیم همه عناوین را به دست آوریم.


* تمرینات فشرده است و خسته شده ایم
اکنون ما خسته شده ایم، اما این در مرحله آماده سازی طبیعی است. تمرینات شدید بوده است. اما هنوز هشت روز دیگر باقی مانده است و زمان کافی برای قرار گرفتن در بهترین فرم بدنی و همچنین از نظر فنی و تاکتیکی وجود دارد. بازیکنان جدید دقیقاً می دانند که مربی در زمین از آنها چه می خواهد و بنابراین، این فصل می تواند برای ما بسیار خوب باشد.


*  می خواهم از ابتدا تا انتهای فصل گلزنی کنم


کار من گلزنی برای کسب عنوان قهرمانی است. مانند هر مهاجمی، من به دنبال راهی برای رسیدن به دروازه هستم. امیدوارم به هر شکلی بتوانم به تیم کمک کنم، چه گلزنی باشد و چه پاس گل. اما امیدوارم از ابتدا تا انتهای فصل برای پورتو گل بزنم.


* هدف من، آقای گلی لیگ پرتغال است


من به کسب عنوان بهترین گلزن لیگ پرتغال فکر می کنم. چرا که نه؟ من هر روز در تمرینات با این هدف کار می کنم تا با گلزنی و کسب این عنوان، به تیم کمک کنم.


* لیاقت بردن جایزه جایزه پوشکاش را دارم


نمی دانم که می توانم جایزه پوشکاش (بهترین گل سال جهان) را ببرم یا نه. کار سختی است. این مسائل، همیشه به این بستگی دارد که چه کسی در این نوع رقابت ها رای می دهد و چه کسی برنده جایزه پوشکاش را انتخاب کند. تصمیم من نیست. من معتقدم که فرصت برنده شدن را دارم، شاید من لیاقت آن را دارم. نمی دانم، باید ببینیم که چه می شود.


* وقتی گل نمی زنم، عصبانی می شوم


شخصیت من اینگونه است که همیشه وقتی بازی را بدون زدن گل به پایان می رسانم، عصبانی می شوم. اما می دانم که برای گلزنی در دیدار بعدی باید سخت کار کنم. طبیعی است که یک مهاجم برای مدتی بدون گل زدن زمین بازی را ترک کند. من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و نمی توانم همیشه گل بزنم.


* می توانم شرایط را تغییر دهم


زمانی که شما 5 یا 6 بازی را بدون گل زدن پشت سر می گذارید، نشانه بدشانسی است. اما من با این مشکل ندارم، زیرا می دانم که می توانم شرایط را تغییر دهم و دوباره گل بزنم. این شرایط عادی برای هر بازیکنی است که ممکن است برای مدتی در گلزنی ناکام باشد. 


طارمی: لایق جایزه پوشکاش هستم


* هواداران، سرمایه های اصلی پورتو هستند


می توان در لیگ قهرمانان اروپا بهتر کار کرد و نتایج بهتری گرفت. با حضور هواداران می توان به این هدف رسید. من بی صبرانه منتظر بازگشت آنها به استادیوم دراگائو هستم. هواداران سرمایه های اصلی پورتو هستند.


* شاید من دیر وارد فوتبال اروپا شدم


در مورد این سوال که آیا من خیلی دیر وارد اروپا شدم، شاید درست باشد و شاید هم خیر. این مسئله اساساً به محل تولد شما بستگی دارد. از آنجا که پرتغالی یا اروپایی هستید ، پیوستن به باشگاهی مانند اف سی پورتو یا در باشگاهی دیگر که بسیار باشکوه است آسان تر است. برای آسیایی ها یا حتی آفریقایی ها رسیدن به یک باشگاه برتر بسیار مشکل تر است. چون وقتی بازی را بفهمید و خود را نشان دهید، در سنین بالاتر هستید. دوست داشتم زودتر به اروپا بیایم. من تلاش کردم، اما نشد.


* من در زمان مناسب و در مکان مناسب هستم


اکنون این مسئله که من دیر به فوتبال اروپا آمده ام، مهم نیست. مهم این است که من اکنون اینجا هستم و خوشحالم. من در 27 سالگی هیچ مشکلی ندارم، از لحظه به لحظه فوتبالم لذت می برم. من در زمان مناسب و در مکان مناسب هستم.


بیشتر بخوانید: اتهام محمود فکری به بازیکنان استقلال


253 251