فارس جلودار کسب مدال‌ مسابقات دوی صحرانوردی کشور

فارس جلودار کسب مدال‌ مسابقات دوی صحرانوردی کشور

سرپرست اجرای مسابقات دوی صحرانوردی ایران جمعه ۳۰ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در ارتفاعات پولادکف سپیدان با حضور دونده‌های مطرح کوهستان، بیان کرد: شاهد استقبال کم نظیر دوومیدانی کاران سراسر ایران را در این رقابت‌ها بودیم.


علی فرزامی گفت: خوشحال هستیم که در ایام کرونا که مردم را از ورزش دور کرده است، توانستیم این میزبانی را با شعار بازگشت به زندگی و با هدف افزایش روحیه ورزشکاران، هموطنان و هم استانی‌ها به انجام برسانیم.


او افزود: همکاری رسانه‌های فارس، اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش وجوانان سپیدان، فدراسیون دو و میدانی، هیات دو و میدانی فارس و هیات دو و میدانی سپیدان، اداره کل میراث فرهنگی، فارس و مدیر هواپیمایی ترکیش ایرلاین در جنوب کشور سبب شد این مسابقات به نحو شایسته‌ای به پایان برسد.


فرزامی خاطرنشان کذد: هدف ما از انجام این میزبانی، کمک به توسعه دو و میدانی استان بود تا دو و میدانی کاران استان با دغدغه خاطر کمتری در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کنند.


به گزارش ایسنا، مسیر سخت مسابقه در کنار حضور رکورددار ۱۰۰ کیلومتر ایران، نفر نخست مسابقات ارتش‌های جهان و قهرمان اسکای رانینگ ایران حساسیت بالایی به این‌ رقابت‌ها داده بود.


سرانجام این ماراتن سخت ۱۴ و ۲۸ کیلومتری ،سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی برای فارسی‌ها بود.


در ۱۴ کیلومتر بانوان، مقام قهرمانی را مهسا یادسار از شیراز، نایب قهرمانی را زینب نصریان از تهران و سومی را هم الهه سینکایی از البرز به خود اختصاص دادند. 


در ۲۸ کیلومتر بانوان نیز فاطمه باقری‌پور حقیقی دومین قهرمانی فارسی‌ها را به ارمغان آورد. فرشته کوهگرد دیگر دونده شیرازی نیز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مقام سومی این بخش را هم افسانه فضائلی از خراسان رضوی بدست آورد.


اما دونده باسابقه شیرازی محمدجواد صیادی با شایستگی صاحب عنوان قهرمانی ایران در بخش ۱۴ کیلومتر مردان شد.


محمد فرجی از خراسان رضوی و حسین نیرومندی از کهکیلویه و بویر احمد دوم و سوم شدند.


در ۲۸ کیلومتر مردان، قهرمانی از آن علی اکبر بذری دونده سبزواری شد. نایب قهرمانی را حمیدرضا گودرزی از خمین ، مقام سوم را فرشید دودمنجیری از نوشهر و مقام چهارم مشترک را رحیم قهرمانی از البرز و میثم قنبری از کرمان تصاحب کردند.


عنوان برترین دونده بااخلاق مسابقات به رحیم قهرمانی دونده البرزی و رکورددار ۱۰۰ کیلومتر ایران اهدا شد.


گفتنی است، در پایان این دور از مسابقات با حضور روح‌الله نجمی، رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش وجوانان فارس و رئیس هیات دو و میدانی استان جوایز نفرات برتر به آنان اهداء شد.


انتهای پیام