فوتسال زنان در حال عقب‌گرد است/ چرا قانون درستی نداریم؟

فوتسال زنان در حال عقب‌گرد است/ چرا قانون درستی نداریم؟

به گزارش ایسنا، هفته ششم لیگ برتر فوتسال زنان جمعه، اول اسفند برگزار می‌شود و مطابق با برنامه سایپا میزبان پویندگان فجر شیراز است، اما نماینده شیراز از رویارویی با سایپا انصراف داده و حاضر نیست که به تهران سفر کند.


شهناز یاری، سرمربی تیم سایپا به این موضوع واکنش نشان داد و به عملکرد سازمان لیگ در زمینه نحوه تصمیم‌گیری برای مسابقات و برخورد با تیم‌هایی که از رویارویی در جریان لیگ انصراف می‌دهند، انتقاد کرد.


یاری در مورد انصراف تیم شیراز در هفته ششم مسابقات به ایسنا گفت:  از سازمان لیگ به خاطر تصمیماتی که در مورد لیگ زنان گرفته، گله‌مند هستم؛ در حالی که با وجود شیوع کرونا باید تیم‌ها را کم می‌کردند، شاهد افزایش تعداد آنها بودیم. شرایط مسابقات مثل سال‌های قبل نیست و باید تصمیمات بهتری را اتخاذ می‌کردند که به لیگ ضربه نزند و شاهد مسابقاتی پویا و منظم باشیم اما بعد از ۲-۳ سال لیگ پویا و منظم عقب‌گرد کرده‌ایم و نتایج این را نشان می‌دهد.


او در این مورد افزود: با بررسی لیگ برتر مردان بازی عجیب و غریب و بازی یک طرفه‌ نمی‌بینیم، یعنی نتایج بسیار بهم نزدیک و نشان‌دهنده لیگی پویا و تقریبا هم‌سطح است، اما در لیگ زنان نتایجی مثل  ۱۵ بر صفر، ۱۱ بر صفر و از این دست به چشم می‌خورد که به معنی عدم تناسب تیم‌ها است.


یاری به ضرری که انصراف یک تیم از حضور در مسابقه‌ به لیگ و تیم‌های مدعی وارد می‌کند، اشاره کرد و گفت:  باید نگاهمان حرفه‌ای باشد و به دنبال پیشرفت فوتسال زنان باشیم، چون تیم ملی قوی در دل یک لیگ خوب نهفته است، اما از آنجایی که برخی تیم‌ها از قبل نتیجه را می‌دانند، انگیزه لازم را ندارند و همین ما را به عقب برمی‌گرداند. علاوه بر بحث فنی تیم‌ها از نظر مالی هم ضرر می‌کنند؛ ما برای دیدار با شیراز از قبل هزینه‌های هتل بازیکنان‌مان و داوران، غذای آنها، سالن مسابقه و تست pcr را پرداخت کرده بود و اکنون به ما ضرر وارد شده است.


او انصراف از مسابقه را عاملی برای کاهش تفاضل تیم‌ها و گره خوردن کار در زمانی دانست که تفاضل معیار صعود به مراحل بالاتر است و در این مورد گفت: از ابتدای لیگ تا الان دو تیم از حضور مقابل ما انصراف داده‌اند که به ضررمان است. هرچند با گل‌های زیاد مخالف هستم اما زمانی که حریفان ما به این تیم‌ها گل‌های زیادی بزنند و کار به تفاضل گل برسد، حق ما ضایع می‌شود. هنوز به نیم فصل نرسیده‌ایم و مشکلاتی را می‌بینم که در شان فوتسال زنان نیست‌.


سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا افزود: سرپرست ما اعتراض کرده و گفته‌اند که شیراز ۱۰  میلیون تومان جریمه می‌شود اما این جریمه چه سودی به حال ما دارد؟ نه تنها هزینه‌هایی که برای این مسابقه کرده‌ایم، برنمی‌گردد بلکه سازمان لیگ هیچ رفتار قاطعی نشان نمی‌دهد. در حالی که سال‌های گذشته تیم‌ها با شرکت نکردن در مسابقه‌ از لیگ حذف می‌شدند و باشگاهی حق نداشت دلبخواهی از حضور در مسابقه‌ای انصراف بدهد. در حال عقب گرد هستیم و نمی‌دانم چرا اجازه می‌دهیم چنین شرایطی پیش بیاید و قانون درستی در این زمینه نداریم؟ 


یاری در مورد برگزاری لیگ با تعداد تیم‌های کمتر گفت: اگر ۸ تیم با کیفیت در لیگ برتر داشته باشیم، رقابت‌های بسیار نزدیک و فنی از خود به نمایش می‌گذارند که بار فنی هم دارد، اما شرایط فعلی به ضرر تیم‌هایی است که به صورت حرفه‌ای در لیگ حضور دارند و هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند.


انتهای پیام