قادری: بی‌ضابطه بودن فضای مجازی به نفع اقلیت سوءاستفاده گر است/تصویب قانون کارشناسانه با بررسی در کمیسیون ویژه

قادری: بی‌ضابطه بودن فضای مجازی به نفع اقلیت سوءاستفاده گر است/تصویب قانون کارشناسانه با بررسی در کمیسیون ویژه

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موافقت نمایندگان با بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی گفت: بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی کمک می‌کند تا این طرح در فضای تخصصی‌تر و کارشناسانه‌تر و به دور از هر گونه رفتار احساسی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.


وی افزود: مصوبات کمیسیون تخصصی طبق اصل 85 قانون اساسی قوانین آزمایشی است و دائمی نیست و ما می‌توانیم در زمان اجرای آزمایشی این قانون اشکالات آن را شناخته و در قانون دائمی رفع کنیم.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضابطه‌مند کردن فضای مجازی امری ضروری است و باید حیطه فعالیت و حضور هر شخص در این فضا مشخص شود.


قادری خاطرنشان کرد: بی‌ضابطه بودن فضای مجازی به نفع کسانی است که گرچه عده‌ای قلیل هستند اما به دنبال سوء استفاده از این فضا هستند و اکثریت مردم که فعالیت سالمی در این فضا دارند، از تعرض سوء استفاده‌کنندگان در فضای بی‌قانونی موجود مصون نیستند.


وی افزود: طبیعی است که در فضای موجود که قانون و ضابطه مشخصی بر فضای مجازی حاکم نیست تخلفات و کلاهبرداری‌های مالی صورت گیرد و علاوه بر این ما شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی در این فضا هم باشیم.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اما با قانون‌مند شدن و ضابطه‌مند شدن فضای مجازی علاوه بر اینکه حیطه فعالیت هر شخص مشخص می‌شود از تعرض سوء استفاده‌کنندگان به دیگران جلوگیری به عمل می‌آید.


انتهای پیام/