قوه قضاییه در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد

قوه قضاییه در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد مصدق روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: مبارزه با فساد در گذشته نیز توسط این قوه قضاییه پیگیری و اجرا می‌شد ولی اکنون با شتاب بیشتری انجام و استمرار خواهد داشت.


وی، ارتباط با مردم و حضور در میان آنها را از دیگر برنامه‌های تحولی قوه قضاییه دانست و گفت: مطابق این برنامه و سند تحول این دستگاه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، قوه قضاییه‌ای در طراز انقلاب، مقتدر و مبارزه جدی با فساد در سراسر کشور خواهیم ساخت.


حجت الاسلام مصدق گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد را از ماموریت‌های اصلی قوه قضائیه دانست که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است.


معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در سند تحولی این قوه برنامه‌های خوبی دیده شده است که اجرای آن از دوران مسوولیت حجت الاسلام رییسی آغاز شده و انشاالله در دوره حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سرعت بیشتری خواهد یافت.


وی گفت: در ۴۰ سال گذشته هیچ وقت سیاست جنایی مبتنی بر فقه اسلامی در دستگاه قضایی نداشته‌ایم و عمدتا مجازات برای مرتکب جرم، حبس است.


حجت الاسلام مصدق اضافه کرد: در دوره تحول فعلی، گروهی مشخص شده‌اند که در مرحله صدور ابلاغ از سوی ریاست قوه قضائیه است تا سیاست جنایی مبتنی بر فقه اسلامی نوشته و قوانین جزایی براساس آن تدوین و اجرا شود.


به گزارش ایرنا، در این مراسم با قدردانی از زحمات هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی به عنوان رییس جدید دادگستری استان معرفی شد. 


هادی هاشمیان رییس سابق شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رییس کل دادگستری گلستان ۱۷ خرداد ۹۴ از سوی رئیس قوه قضائیه منصوب شده بود.


حیدر آسیابی که به عنوان رییس کل دادگستری گلستان معرفی شد از قضات دیوان عالی کشور است که تا پیش از این مامور به خدمت در دفتر ریاست قوه قضاییه بود.


آسیابی دادستانی شیراز و دادستانی سمنان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.


استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.