مسجدی که به ۱۵۰ تولیدکننده و شاغل خانگی وام داد

مسجدی که به ۱۵۰ تولیدکننده و شاغل خانگی وام داد

حجت‌الاسلام غلامعلی شجاع منظری، امام جماعت مسجد حضرت رسول(ص) واقع در میدان رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از کارکردهای مهم مسجد در طول تاریخ، کارکرد اقتصادی بوده است. کارکرد اقتصادى مسجد به طور غیرمستقیم است و تأثیرى که بیش‌تر از طریق موعظه و نصیحت و نیز بیان احکام خرید و فروش و انجام کارهاى اقتصادى صورت مى‌‏گیرد و نیز تاکید فراوان فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه هدى‏ مبنى بر رعایت انصاف و عدالت در انجام معاملات و نیز انجام دادن کار اقتصادى فقط با هدف رضایت خداوند و رفع حوائج و نیاز مسلمانان و نه در نظر گرفتن انگیزه مادى و سودجویانه بوده است و همه این‌ها زمینه‌هایى برای ایجاد رقابت سالم و تأثیر در روند معاملات و کارهاى اقتصادى هستند.


وی در خصوص تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» و نقش مساجد در این زمینه گفت: با توجه به اینکه چند سال پیاپی رهبر معظم انقلاب روی تولید تاکید دارند به گفته ایشان موفقیت‌های نسبی حاصل شده است، اما همچنان به قله مطلوب نرسیده‌ایم.


image


شجاع منظری ادامه داد: مسجد حضرت رسول(ص) نیز نسبت به این موضوع حساس بوده و از طریق صندوق‌الحسنه مسجد تلاش خود را کرده‌ایم تا با پرداخت وام به گروه‌های تولیدی کمک کنیم. تقاضا نسبت به این صندوق بسیار زیاد است اما اولویت ما با کسانی است که به کارهای تولیدی می‌پردازند.


پرداخت وام به ۱۵۰ تولیدکننده در طول یک سال


امام جماعت مسجد حضرت رسول(ص) تاکید کرد: خوشبختانه هرساله توانسته‌ایم به ۱۵۰ نفر در جهت کارهای تولیدی وام داده تا قدری در حرکت تولید کمک کرده باشیم. این وام‌ها براساس نظر هیأت مدیره صندوق از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است.


کمک به راه‌اندازی مشاغل خانگی و تولیدی


شجاع منظری یادآور شد: علاوه بر پرداخت وام با کمک بسیج برادران و خواهران، کارگاه‌های آموزشی را در مسجد برگزار می‌کنیم تا از این طریق گروه‌های داوطلب بتوانند با مشاغل خانگی و تولیدی بیشتر آشنا شوند.


غبارروبی مساجد در آستانه رمضان محدود به مسجد نیست


وی در خصوص دهه تکریم و غبارروبی مساجد که چند سال است به یک نماد تبدیل شده است، افزود: باتوجه به شیوع ویروس کر‌ونا علاوه بر دهه تکریم و غبارروبی در طی سال گذشته تلاش کردیم به طور متناوب مسجد را ضدعفونی و نظافت کنیم تا نمازگزاران به راحتی از فضای مسجد بهره ببرند. البته نظافت ما تنها محصور به مسجد نبود، بلکه سعی کردیم در این ایام محله‌ها و خانه‌های اطراف مسجد را هم نظافت و ضدعفونی کنیم.


امام جماعت مسجد حضرت رسول(ص) در مورد اهمیت غبارروبی گفت: باتوجه به وسعت مسجد هرساله از سه خادم و همچنین نمازگزاران برای غبارروبی بهره می‌بریم، فلسفه‌ نظافت و غبارروبی ذاتاً اتفاق خوبی است و باعث می‌شود که مردم با رغبت بیشتری پای به مساجد بگذارند. البته در طول ماه‌ها سعی ما همیشه بر نظافت و گلاب‌پاشی و اطرافشانی مسجد بوده زیرا این امر بسیار در ترغیب مردم و اشتیاق آنها در آمدن به مسجد تاثیر دارد.


انتهای پیام/