مقاومت عراق بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره انتخابات را محکوم کرد

مقاومت عراق بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره انتخابات را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در توییتی از شتاب‌زدگی شورای امنیت در تبریک نتایج انتخابات عراق "با وجود غیرقانونی بودن آن تا این لحظه" ابراز تعجب کرد.


الخزعلی در توییت خود با اشاره به نشانه‌های شکست انتخابات عراق را که به مخالفت جمعی تمامی تشکل‌های عراقی و اکثریت احزاب سیاسی این کشور ختم شده و تظاهرات‌هایی را در استان‌های مختلف در پی داشت، تمامی نهادهای بین‌المللی را به بی‌طرفی و برخورد حرفه‌ای با پرونده عراق و احترام به حاکمیت ملی و قوانین آن دعوت کرد.


ابوعلی العسکری، مسؤول دفتر امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز گفت: این انتخابات بزرگترین عملیات کلاه‌برداری از مردم عراق است و همه ملت گفتند که صرف‌نظر از فداکاری‌ها، دربرابر این جنایت تاریخی هرگز سکوت نخواهند کرد.


این مسؤول گردان‌های حزب‌الله عراق در ادامه اظهار کرد: بیانیه "شورای امنیت بدنام" نشان می‌دهد که این انتخابات توطئه‌ای بین‌المللی با مشارکت برخی طرف‌های داخلی بود، ما از مردم غیور می‌خواهیم میدان‌های اعتراض و تحصن را در سراسر عراق گسترش دهند.


العسکری تاکید کرد: گردان‌های حزب‌الله در آمادگی کامل بوده و در یک دستشان گل و در دست دیگرشان شمشیری برای قطع دست کسانی است که امنیت را مختل می‌کنند.


او افزود: اعضای شورای امنیت از گزارش‌های مرحله‌ای که نشان می‌دادند انتخابات بدون مشکل برگزار شده و نسبت به انتخابات قبلی عراق پیشرفت فنی و اجرایی چشمگیری داشته، استقبال کردند.


ائتلاف فتح عراق نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از بیانیه شورای امنیت برای تبریک به عراق بابت برگزاری موفق انتخابات پیش از آنکه اعتراض‌های حقوقی حل‌وفصل شوند و نیز با وجود اعتراضات گسترده بیشتر احزاب سیاسی و کاندیداها شگفت‌زده شده است.


همچنین المیادین اعلام کرد که مراکز هماهنگی تحصن‌کنندگان عراق در اعتراض به نتایج انتخابات تصمیم گرفتند چادرهای تحصن را به ورودی‌های منطقه الخضرا انتقال دهند.


آنها در بیانیه‌ای ضمن تکذیب تلاش تحصن‌کنندگان برای یورش به منطقه الخضرا اعلام کردند که هماهنگی‌ها میان مسؤولان امنیتی و این مراکز در بالاترین سطوح انجام می‌شوند.


کمیته مقدماتی تظاهرات که مخالف نتایج انتخابات پارلمانی عراق است، پیشتر عملکرد کمیسیون عالی انتخابات را شکست خورده توصیف کرده و شمارش دستی آرا در هر انتخاباتی در آینده و بازنگری در قانون انتخابات را خواستار شده بود.


محمود الربیعی، از رهبران ائتلاف فتح عراق نیز پنج‌شنبه گذشته در گفتگویی با شبکه خبری المیادین گفت: دستکاری گسترده در نتایج انتخابات به ارائه نتایجی غیرمنطقی ختم شد که ارتباطی با آرا رای‌دهندگان ندارند، این مساله در بغداد و برخی استان‌ها مردم عراق را به تظاهرات و اعلام مخالفت خود با نتایج آن سوق داد.


انتهای پیام