مقتدایی: متهم کردن ایران به اقدامات کور و کم ارزش مبنای اصولی ندارد/ از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم

مقتدایی: متهم کردن ایران به اقدامات کور و کم ارزش مبنای اصولی ندارد/ از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تهدیدات اخیر آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور اظهار داشت: آمریکا در منطقه خلیج فارس همچون یک خانه شیشه ای است که برخی از بخش‌های آن از قبل ترک برداشته است و باید بداند پرتاب هرگونه سنگ می‌تواند قبل از آنکه به دیگران ضرر برساند خودش را متضرر کند.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های مشخص اساسی و اصولی دارد و بر اساس آن سیاست‌ها حفاظت از امنیت منطقه را به عنوان یک اصل و به عنوان یک حق برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه می‌شناسد.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بادآور شد: حضور بیگانگان در این منطقه از دیرباز وجود داشته اما باید به این نکته توجه کنیم که اینجا باید شاهراه امنیت صلح و آرامش باشد و هر کسی که بخواهد این منطقه را به سمت ناامنی پیش ببرد قطعاً متضرر خواهد شد.


مقتدایی در ادامه بیان کرد: ما اگر قرار باشد در عرصه دفاعی اقدامی انجام دهیم، سیاست ایران آن است که به طور واضح و شفاف اعلام می‌کند؛ همانگونه که پایگاه‌های آمریکایی‌ها را هم وقتی می‌خواستیم در مقابله با اقدامات نابخردانه‌ای که انجام داده بودند مورد هدف قرار دهیم، اعلام کردیم و با قاطعیت و شجاعت بیان نمودیم.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کارهای مخفی و یا اقداماتی که ارزش آن نداشته باشند انجام نمی‌دهد و این قبیل گمانه زنی‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها و برخی از متحدانشان انجام داده‌اند و جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات کور و یا کم ارزش متهم می‌کنند هیچ مبنای اصولی و یا مبتنی بر صحت ندارد.


وی تاکید کرد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل همواره می‌تواند از خود دفاع کند و بدیهی است که ایران را با تهدید نمی‌توان مورد آزار قرار داد چرا که ما از بالاترین سطح بنیه دفاعی برخورداریم.


مقتدایی در ادامه سخنانش یادآور شد: آمریکایی‌ها باید بدانند که حضورشان در منطقه هیچ مبنای مبتنی بر حقوق بین الملل ندارد و و این قبیل اظهارنظرهای آمریکایی‌ها تنها به پیچیده‌تر شدن موضوع کمک می‌کند و نه به حل موانع و مشکلات.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: آمریکایی‌ها به اندازه کافی ضعیف شده‌اند، لذا مراقبت کنند که مورد دیگری پیش نیاید که ضعف عمده‌تری برای آنها آشکار شود.


انتهای پیام/