نشست کابینه لبنان برای کنترل مرزها و حل بحران با شورای همکاری خلیج فارس

نشست کابینه لبنان برای کنترل مرزها و حل بحران با شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، پس از این نشست، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان گفت: برای اثبات اینکه دولت در کنترل مرزها، فرودگاه، بنادر و همه گذرگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کند، اقدامات سریع و عملی لازم است و به آنچه که می تواند روابط ما با عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کند، پاسخ عملی خواهیم داد.


وی افزود: ما امروز به دعوت نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان جهت پیگیری حل مشکلات مربوط به عربستان و شورای همکاری خلیج فارس نشست داشتیم.


وزیر کشور لبنان همچنین گفت: مساله قاچاق در حال پیگیری است و عاملان آن بازداشت شده‌اند، اقدامات را پیگیری کرده و به موضوع قاچاق و آنچه تهدیدی برای روابط ما با عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است، پاسخ های عملی خواهیم داد. لذا باید پاسخ های ما در این زمینه روشن باشد.


قابل ذکر است که عربستان در ماه آوریل پس از توقیف یک کامیون حامل میوه انار از لبنان که حاوی مواد مخدر بود، تصمیم گرفت از ورود محموله‌های سبزیجات و میوه‌های لبنانی به خاک عربستان یا عبور آن از خاک این کشور جلوگیری کند.


از سوی دیگر منابع اعلام کردند هیئتی از صندوق بین المللی پول وارد لبنان شده و امروز سه شنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.


خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که سفر این هیئت چند روز ادامه خواهد داشت و طی آن مجموعه ای از دیدارها با مقامات ارشد و اعضای کمیته وزیران مسئول مذاکره با صندوق برگزار خواهد شد.


انتهای پیام