نفرزاده: آلکنو به لیگ امسال توجه نمی کند/ ترکیب تیم ملی برای سرمربی جدید مشخص است

نفرزاده: آلکنو به لیگ امسال توجه نمی کند/ ترکیب تیم ملی برای سرمربی جدید مشخص است

فرهاد نفرزاده سرمربی تیم آذرباتری ارومیه در گفتگو با ایسنا، در خصوص سطح لیگ برتر والیبال که به صورت متمرکز دنبال می شود، گفت: با ۱۵ تیم رقابت های لیگ آغاز شد که بعد از چند مسابقه  تیم شهروند اراک از رقابت ها کنار رفت و لیگ با ۱۴ تیم در دور رفت و برگشت مسابقات خود را انجام داد. با توجه به شرایط سخت کرونا در کشور فدراسیون والیبال با یک روش منطقی و عاقلانه مسابقات لیگ را برگزار کرد. با توجه به تجربه‌ای که از حضور در لیگ برتر دارم به جرأت می گویم که رقابت ها از نظر کیفی بسیار بالا بوده و تمامی رقابت ها بیانگر سطح بالای فنی مسابقات بود. 


سرمربی اسبق تیم ملی والیبال جوانان ادامه داد: باید گفت که آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران به دلیل همزمانی  مسابقات زنیت کازن در لیگ روسیه با لیگ داخلی، شرایط حضور در کشور ایران را نداشته و نمی تواند مسابقات لیگ ایران را به شکل مستقیم در نظر بگیرد.  های مسابقات برای آلکنو ارسال شده اما فکر نمیکنم به آن شکلی که باید و شایسته است بتوان بازیکنان خوب و شایسته به تیم ملی معرفی کرد.


او گفت: با توجه به این که تیم ملی ایران با تیم ملی روسیه در تورنمنت چهار جانبه انتخابی المپیک بازی داشته و روسیه موفق شده بود مقابل ایران سهمیه المپیک را کسب کند به نظر می آید که آلکنو از همان بازی بر روی نفرات ملی پوش ایران شناخت خوبی پیدا کرده است. معتقدم که ترکیب اصلی تیم ملی در المپیک از ملی پوشانی خواهد بود که در سال گذشته مقابل روسیه بازی کرده اند. شاید یک یا دو تغییر در ترکیب تیم ملی داشته باشیم و اطمینان دارم که حدود ۱۳ نفر از همان ترکیب مسابقه انتخاب خواهد شد بنابراین به نظر می رسد که آلکنو به لیگ امسال زیاد توجهی نخواهد کرد.


سرمربی تیم آذرباتری ارومیه  در پاسخ به اینکه چه مدت زمان خواهد برد که بازیکنان ملی پوش داخل کشور با لژیونر ها هماهنگ شوند؟ پاسخ داد:در یک تیم برای ایجاد هماهنگی با بازیکنان، پاسور تیم از اهمیت زیادی برخوردار است که خوشبختانه سعید معروف هماهنگی بسیار زیاد را با بازیکنان دیگر دارد چرا که شناخت خوبی از بازیکنان داشته و بازیکن بسیار باهوشی است. حتی  اگر بازیکن جدیدی در تیم قرار بگیرد به واسطه زمانی که وجود دارد، هماهنگی ایجاد خواهد شد. مسابقات المپیک رقابت هایی است که مربیان به بازیکنان کم تجربه و جوان اعتقادی نخواهند داشت و سعی می‌کنند که از بازیکنان با تجربه در میدان استفاده کنند. قطعاً الکنو هم همچون ریسکی نخواهد کرد که از  بازیکنان جوان و کم تجربه در مسابقات المپیک استفاده کند و این موضوع طبیعی بوده و به او حق می‌دهیم. 


او در پایان گفت: سعید معروف، علی شفیعی، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، مرتضی شریفی، فیاضی، جواد معنوی نژاد، فرهاد قائمی و حضرت پور واقعاً تجربیات لازم را دارند و فکر می کنم از همین بازیکنان برای تشکیل تیم ملی در المپیک استفاده شود و اگر آلکنو بازیکن جدیدی را دعوت نکند کار بدی انجام نداده چراکه واقعیت همین است و باید بازیکن باتجربه در المپیک حضور پیدا کنند.


انتهای پیام