نمایش محصولات دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی/ ستاری: چالش‌های کشاورزی با فناوری رفع می‌شود

نمایش محصولات  دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی/ ستاری: چالش‌های کشاورزی با فناوری رفع می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛این دستاوردهای ایران‌ساخت در سالن A37 نمایشگاه بین‌المللی به نمایش درآمده است. نمایشگاهی که 300 شرکت دانش‌بنیان در آن حضور دارند و 800 محصول ایران ساخت را عرضه کرده‌اند. نمایشی از توانمندی و اقتدار کشور در حوزه علم و فناوری. این نمایشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صادرات و نمایش این دستاوردهای ایران ساخت برپا است و در آن از 11 حوزه علمی همچون آب، کشاورزی، تجهیزات پیشرفته، نانو، زیست فناوری، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات می‌توان محصولات را دید.


البته در این بازدید بخش کشاورزی و محصولات آن به نمایش درآمد و در آن حدود ۳۰شرکت دانش‌بنیان دستاوردهای فناورانه خود را در حوزه هایی چون پهپادهای کشاورزی، واکسن دام و طیور، اصلاح نژاد، کود زیستی، اصلاح و تولید ارقام بذر هیبرید، کشت بافت، آنزیم صنایع غذایی، فروشگاه اینترنتی توزیع دیجیتال میوه، تولید گیاهان دارویی و مزارع مرجع نمایش دادند.
محصولات فناورانه همه‌ این شرکت‌ها  تلاشی است برای توسعه امنیت غذایی در کشور.
 
نفوذ فناوری در حوزه کشاورزی بالا می رود
سورنا ستاری در این بازدید ضمن تشکر از همراهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نفوذ فناوری یکی از بحث های جدی در حوزه کشاورزی است. چالش های این حوزه فقط با فناوری حل می شود. 
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: به عنوان مثال مشکلاتی که در حوزه آب یا توسعه محصولات وجود دارد را می توان با گسترش فناوری های نوین رفع کرد. البته دیگر مشکلی که در این حوزه برای تمامی کشورها وجود دارد چگونگی نفوذ فناوری است.
 
ستاری همچنین بیان کرد: چرا که حوزه کشاورزی یکی از سخت ترین حوزه ها برای پذیرش فناوری است و همگان به سنتی بودن این زیست بوم عادت کرده اند و با ورود نوآوری به آن مقابله می کنند.
 
رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به برنامه های معاونت علمی و جهاد کشاورزی گفت: روش های موفقی که در این سال ها برای نفوذ فناوری تست شده است را توسعه می دهیم.
 
توانمندی نیروی انسانی در حوزه کشاورزی به نمایش در آمد
در ادامه نیز سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در این نمایشگاه شاهد توسعه محصولاتی فناورانه بودیم که با اتکا به توانمندی جوانان تولید شده اند و معاونت علمی و فناوری نیز از گسترش آنها حمایت کرده است. 
 
وی همچنین گفت: در دوره جدید با اهتمام معاون علمی و فناوری فعالیت ها با سرعت بیشتری پیش می رود تا نفوذ علم و فناوری به حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.
 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این اتفاق تولید ثروت و محصولات با کیفیت را به همراه دارد ، بیان کرد: همچنین با این اتفاق صادرات محصولات ایران ساخت در حوزه کشاورزی افزایش می یابد و در نهایت تامین امنیت غذایی را بالا می برد.
 


انتهای پیام/