همکاری شرکت های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی

همکاری شرکت های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، این سازمان با حضور شرکت هایی همچون فیس بوک و مایکروسافت تاسیس شده و آنها قصد دارند در گام اول جلوی نشر محتوای افراطی و نفرت پراکنی را توسط این افراد بگیرند. همچنین این شرکت ها یک پایگاه داده مشترک تاسیس کرده اند تا اطلاعات این افراد افراطی و خطرناک را به اشتراک بگذارند و از این طریق بهتر آنها را شناسایی کنند.


سفیدپوستان افراطی و مسلح حامی ترامپ با حمله به کنگره آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی آبروریزی بین المللی گسترده ای به راه انداختند و اعتبار دموکراسی آمریکایی را در سراسر جهان زیر سوال بردند.


پایگاه داده مجمع جهانی اینترنت برای مقابله با تروریسم، بر روی ویدئوها و عکس هایی متمرکز شده که متعلق به گروه های تروریستی مورد تایید سازمان ملل هستند و علاوه بر تندروهای آمریکایی قصد دارد با داعش، القاعده و طالبان هم مقابله کند.


قرار است برای افزایش دقت و اطلاعات موجود در این پایگاه داده از داده های سازمان های اطلاعاتی کشورهای انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کانادا هم استفاده شود تا گروه های نژادپرست و نئونازی نیز شناسایی شده و داده های آنها ردگیری و حذف شود. در این گروه شرکت هایی همچون یوتیوب وتوئیتر هم عضویت دارند و تلاش دارند محتوای تولید شده این افراد را با سرعت بیشتری شناسایی و حذف کنند.


شرکت های فناوری آمریکایی سالهاست که در داخل و خارج این کشور به علت عدم مقابله با محتوای مروج خشونت، نفرت، تروریسم، نژادپرستی وغیره مورد انتقادهای شدید قرار گرفته اند.


انتهای پیام/