هیئت بزرگ سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق

هیئت بزرگ سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور با کریگ جینیس، رئیس بخش کمک‌های انتخاباتی بخش امور سیاسی و صلح دبیرخانه سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.


طبق این بیانیه؛ در این دیدار آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات آتی عراق در موعد مقرر مورد بررسی قرار گرفت و فواد حسین در این باره تاکید کرد که دولت کشورش درصدد برگزاری انتخابات است و این یکی از مهمترین اهداف این دولت به شمار می‌رود.


وی همچنین از تلاش‌های سازمان ملل در جریان مذاکرات مربوط به درخواست عراق برای نظارت بر انتخابات این کشور تشکر و قدردانی کرد.


فؤاد حسین ابراز امیدواری کرد که دولت عراق شاهد حضور تیم نظارتی سازمان ملل در همه استان‌های عراق برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به روند انتخابات باشد.


وی ضمن تاکید بر آمادگی دولت برای تأمین تمام الزامات مورد نیاز خود و ایجاد محیطی امن برای برگزاری انتخابات عادلانه که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، افزود: دولت عراق تلاش‌های زیادی را برای تامین امنیت انتخابات انجام می‌دهد و وضعیت امنیتی عراق با توجه به تلاش‌های فراوان سرویس‌های امنیتی مقابله با تروریسم بسیار بهتر از سال‌های گذشته است.


 در مقابل، کریگ جینیس نیز اظهار کرد که تیمش موفق شد از طریق کمک‌های مالی ارائه شده توسط برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان، هلند و دانمارک، بودجه لازم برای آموزش تیم نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق را تأمین کند.


وی افزود: سازمان ملل متحد ۱۵۰ متخصص بین‌المللی را برای تقویت تلاش‌های حمایتی از انتخابات عراق به کار می‌گیرد و این افراد به عنوان یک تیم مقدماتی در روند نظارت کار خواهند کرد و در چهار مرکز اصلی در عراق مستقر خواهند شد. همچنین ۱۰۰ کارشناس سازمان ملل در اواسط سپتامبر به عراق اعزام می‌شوند که وظیفه اصلی آنها نظارت بر انتخابات خواهد بود.


جینیس در ادامه گفت که تلاش‌های سازمان ملل در زمینه حمایت انتخاباتی بر دو محور کمک فنی و نظارت بر انتخابات متمرکز است هیئت کمک‌های انتخاباتی سازمان ملل متحد در عراق بزرگ‌ترین نمایندگی سازمان ملل متحد خواهد بود.


وی در پایان گفت که که تیم ارتباطات راهبردی سازمان ملل به زودی وارد بغداد می‌شود.


انتهای پیام