ورزشکاران هزینه اغراق ژاپن را پرداخت خواهند کرد

ورزشکاران هزینه اغراق ژاپن را پرداخت خواهند کرد

به نقل از یاهو نیوز، خط پایان مسابقه سه‌گانه مردان صبح دوشنبه چیزی شبیه به صحنه میدان جنگ به‌نظر می‌رسید، ورزشکاران از شدت گرمای زیاد بر روی زمین افتاده بودند. مربیان به کمک ورزشکاران گرمازده رفتند هرچند در تلاش برای غلبه بر گرما، زمان شروع بازی‌های المپیک  به ساعت ۶:۳۰ صبح منتقل شده است اما دمای هوا در زمان شروع با رطوبت نسبی ۶۷.۱ درصد به ۸۵ درجه می‌رسد.


البته ژاپنی‌ها به‌دلیل آفتاب سوزان، دمای بالای هوا، رطوبت سنگین طبیعی هرگز مجبور به عذرخواهی نخواهند بود، اما چنانچه ضعف و بی‌حالی ورزشکاران در این شرایط ادامه یابد، ژاپنی‌ها به‌دلیل این شرایط، یک عذرخواهی به همه بدهکارند چون در مورد شرایط آب‌وهوایی اغراق کردند.


پیش از این ژاپن در مورد بازی‌های المپیک گفته بود، چندین روز هوای معتدل و آفتابی، این دوره مسابقات را برای ورزشکاران لذت‌بخش خواهد کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اما هوای کنونی واقعا معتدل و ایده‌آل است آن هم در ماه جولای اینجا در توکیو؟


آناستازیا پاولیوچنکووا، تنیسور روسی، پس از مسابقه روز شنبه در شرایطی که باعث شد همه از کمانداران گرفته تا داوطلبان و مسئولان احساس ضعف کنند، گفت: «شرایط اصلا لذت‌بخش نبود.»


لازم‌به ذکر است، هنگام روز  دما از حد متوسط عبور می‌کند و بسیار بالا می‌رود، این دمای بالا یکی از شاخص‌های آب‌وهوای گرمسیری است. مکان بازی‌هایی مانند تنیس، والیبال ساحلی، دوچرخه سواری و دیگر بازی‌ها نیز روباز و در معرض گرما  قرار دارند.


نواک جوکوویچ، ستاره تنیس صربستان، گفت: «بازی در گرما و رطوبت شدید، بسیار چالش‌برانگیز است. این چیزی است که ما از زمان ورود به توکیو درک کردیم، البته پیش از این شنیده‌ بودیم و انتظار داشتیم شرایط بسیار سخت باشد، اما قبل از آمدن به اینجا و تجربه آن، در واقع درک این شرایط سخت است.»


آنان، به معنای واقعی کلمه، بهترین ورزشکاران در جهان هستند. وقتی می‌گویند شرایط سخت است، یعنی واقعا شرایط سختی است. پس چرا ژاپنی‌ها خلاف این را ادعا کردند و چرا کمیته بین‌المللی المپیک هیچ‌گونه توضیحی در مورد شرایط پیش رو ارائه نکرد؟


ژاپن در پیشنهاد خود متعهد شد که شرایط آب‌وهوایی در زمان پیشنهاد بازی‌ها منطقی خواهد بود.  


البته هر ورزشکاری باید با این شرایط کنار بیاید، بنابراین خوب نیست که بگوییم غیرمنصفانه است. با این حال، هنگامی که تمام مدت زمان زندگی خود را برای شرکت در مسابقات المپیک صرف تمرین کرده‌اید، انتظار شرایطی را دارید که عملکرد را بهینه کند نه اینکه آزاردهنده باشد.



ژاپن اغراق کرد. حتی یک نفر از ساکنان اواسط تابستان را در توکیو معتدل یا ایده‌آل توصیف نمی‌کند. در سال ۲۰۱۴، بلافاصله پس از پیشنهاد برگزاری مسابقات نویسنده گزارشی در مجله ژاپن تایمز از اینکه چگونه این مسابقات برگزار شوند، اظهار تعجب کرد.


رابرت وایتینگ نوشت، من در اواسط تابستان در مانیل، بانکوک، جاکارتا، پنوم پن و سنگاپور بوده‌ام و از نظر من توکیو از همه مکان‌ها بدتر است حتی بدتر از  برگزاری بازی‌ها در دره مرگ کالیفرنیا یا شاخ آفریقا.


توکیو بزرگترین شهر جهان است که بیش از ۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد. به جز این زمان از سال، توکیو، شهری مدرن، دوست‌داشتنی، زیبا و تمیز است. اینجا مکانی باورنکردنی است و ژاپنی‌ها این را می‌دانستند اما به هر حال خلاف این را ادعا کردند حتی درباره  اینکه مکانی را  فراهم می‌آورند برای ورزشکاران که بهترین عملکرد خود را داشته باشند.


آخرین باری که توکیو میزبان بازی‌های تابستانی سال ۱۹۶۴ بود، این بازی‌ها برای پیشگیری از این نوع شرایط در اکتبر برگزار شد که منطقی بود.


ژاپن به‌طور متوسط ۳.۶ درجه گرمتر از دمای پیش‌بینی شده است. تعداد روزهایی که دمای هوا از ۹۵ درجه یا بالاتر عبور کرده از میانگین یک روز در سال به ۱۲ روز  در سال و در سال ۲۰۱۸ و  ۲۰۲۰ به رکورد ۱۰۶ روز رسیده است و صدها نفر از بین می‌روند.


کارل پارکر، متخصص تغییرات هوایی گفت: «خیلی سخت است که امور را مانند سابق به پیش برد. در این سطح، ورزشکاران مملو از  انرژی هستند و عرق می‌کنند. بدن برای خنک شدن خود از تبخیر استفاده می‌کند اما به‌طور تقریبی در این شرایط چنین چیزی موثر نیست به‌همین دلیل بیشتر عرق می‌کنند.»


از آنجا که همیشه در کمیته بین‌المللی المپیک پول حرف اول را می‌زند، نگرانی‌ها در مورد  ورزشکاران در سال ۱۹۶۴ اهمیت داشت اما اینجا صحبت از میلیارد است. بنابراین ژاپن پیشنهادی با منظره تمسخرآمیز روزهای تابستانی مانند یک نسیم آرام از شمال ویسکانسین ارائه کرد و کمیته بین‌المللی المپیک فقط وانمود کرد متوجه نشده است و  با ژاپن همراه شد.


ژاپن تایمز حدود یک دهه پیش با تعجب بیان کرد: «مجازات تبلیغات دروغین چیست؟»


هرچه باشد، به نظر می‌رسد این ورزشکاران هستند که هزینه آن را پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام