وزیر اسرائیلی: جولان تحت "حاکمیت" ما باقی خواهد ماند

وزیر اسرائیلی: جولان تحت

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: حتی اگر آمریکا حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را لغو کند، این ارتفاعات تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند.


پنجشنبه یک سایت آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی احتمال لغو به رسمیت شناختن "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه است.


شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی اسرائیلی گفت: این پرونده در مذاکره با آمریکایی‌ها مطرح نشده است و جولان تا ابد تحت "حاکمیت" اسرائیل باقی خواهد ماند.


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مارس ۲۰۱۹ "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را به رسمیت شناخت؛ اقدامی که جامعه جهانی با آن مخالفت کرد. این رژیم در سال ۱۹۶۷ جولان را اشغال و در ۱۹۸۱ از الحاق آن به اراضی خود خبر داد.


مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا نیز که نقش محوری در تصمیم دولت ترامپ درباره جولان داشت، گفت: دولت کنونی امنیت اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد. ارتفاعات جولان از سوی اسرائیل اشغال نشده است بلکه بخشی از آن است. پیشنهاد بازگرداندن این اراضی به سوریه حتی اگر به شرط تغییراتی در نظام سوریه باشد با امنیت اسرائیل و قوانین بین المللی مغایرت دارد.


انتهای پیام