وزیر دفاع انگلیس میزبان رئیس اقلیم کردستان عراق

وزیر دفاع انگلیس میزبان رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در لندن با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد؛ در این نشست سفیر انگلیس در عراق نیز حضور داشت.


نیچروان بارزانی و وزیر دفاع انگلیس در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم در عراق و ترس از بازگشت داعش به بحث و تبادل نظر پرداختند.


دو طرف تاکید کردند که داعش همواره خطری واقعی محسوب می‌شود و امنیت و ثبات عراق، منطقه و نیز جهان را تهدید کرده و همچنان نیازمند کمک و حمایت جامعه جهانی از عراق و اقلیم کردستان در مقابله با تروریسم و نابودی آن است.


وزیر دفاع انگلیس ضمن تاکید بر تداوم مشارکت و ماموریت نیروهای کشورش در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن، از حمایت تمام قد کشورش از عراق و اقلیم کردستان در مقابله با تروریسم خبر داد و جانفشانی‌ها و نقش نیروهای پیشمرگ و اقلیم کردستان در شکست گروه تروریستی داعش را ارج نهاد.


در همین راستا، نیچروان بارزانی از نقش انگلیس و کمک آن به عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه تروریسم و کمک‌های نظامی انگلیس تشکر و قدردانی کرد.


رئیس اقلیم کردستان عراق و وزیر دفاع انگلیس، اهمیت همکاری و هماهنگی بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، اصلاحات و قدم برداشتن در مسیر وحدت نیروهای پیشمرگ، اوضاع امنیتی عراق و منطقه، مسائل مهم و مورد توجه دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.


انتهای پیام