وکیل آنگ سان سوچی حکم "سکوت" گرفت

وکیل آنگ سان سوچی حکم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی میانمار از تحولات مربوط به پرونده‌های حقوقی آنگ سان سوچی، رهبر سرنگون شده این کشور که پس از کودتای فوریه تنظیم شده‌اند، گزارشی نمی دهند و "خین مائونگ زاو"، وکیل وی تنها منبع اطلاعات عمومی درباره روند دادرسی و سلامتی آنگ سان سوچی محسوب می‌شود.


خین مائونگ زاو در پستی در فیس بوک نوشت: من از صحبت کردن با رسانه‌ها، دیپلمات‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های خارجی منع شدم.


وی سپس جزئیات کامل این دستور سکوت را منتشر کرد.


در این دستور سکوت آمده است: ارتباطات خین مائونگ زاو می تواند باعث آزار و اذیت، لطمه زدن به شخصی که طبق قانون عمل می‌کند، آشوب و بی‌ثباتی صلح و آرامش عمومی شود. برخی از رسانه‌های محلی و خارجی و رسانه‌های غیرقانونی اخبار و اطلاعات جعلی را منتشر می کنند که می تواند باعث بی‌ثباتی کشور شود.


این در حالی است که سخنگوی حکومت نظامی حاکم میانمار هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.


سوچی از زمان کودتای اول فوریه در مکان نامشخصی نگه داشته شده است و دسترسی به هیچ وسیله ارتباطی با دنیای بیرون به جز وکلایش که آنها را تنها در دادگاه می بیند، ندارد.


سوچی به جرائمی چون نقض پروتکل های ویروس کرونا، واردات غیرقانونی و برخورداری از رادیوهای دو طرفه، تحریک برای ایجاد هشدار عمومی و نقض قانون اسناد محرمانه رسمی متهم شده است.


خین مائونگ زاو در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با رسانه‌ها که روز سه شنبه انجام شده بود، خلاصه‌ای از شهادت وین مینت، رئیس جمهور سرنگون شده میانمار و یکی از متهمان در پرونده سوچی را ارائه کرد. وین مینت به دادگاه گفت که ارتش چند ساعت قبل از کودتا به وی دستور داد تا استعفا دهد و هشدار دادند که در غیر این صورت عواقبی در انتظارش خواهد بود.


وین مینت تاکید کرد که این دستور ارتش را رد کرده بود.


خین مائونگ زاو گفت: سوچی از من خواست تا شهادت وین مینت را برای عموم مردم منتشر کنم.


زاو مین تون، سخنگوی دولت نظامی میانمار روز چهارشنبه اعلام کرد، سیستم قضایی که مستقل است به پرونده سوچی عادلانه رسیدگی می‌کند.


انتهای پیام