ویدئو| قصه‌ساخت اولین شبیه‌ساز عمل جراحی چشم در ایران/ وقتی دانش‌بنیان‌ها رقیب قدر آلمانی‌ها می‌شوند

ویدئو| قصه‌ساخت اولین شبیه‌ساز عمل جراحی چشم در ایران/ وقتی دانش‌بنیان‌ها رقیب قدر آلمانی‌ها می‌شوند

به گزارش گروه علم‌و پیشرفت خبرگزاری فارس، شبیه‌سازی پزشکی، یک رویکرد نوین برای آموزش حرفه‌ای در حوزه‌ سلامت است که به متخصصان کمک می‌کند تا شرایط واقعی را از طریق مدل‌های فیزیکی یا واقعیت مجازی (VR) در شرایطی کاملا کنترل شده، تجربه کنند و مهارت‌های خودشان را افزایش دهند.امروزه در صنعت سلامت، شبیه‌سازی، پلی میان کلاس‌های درس و اتاق‌های عمل، تلقی می‌شود. تا کنون شبیه‌سازهای آموزشی پزشکی زیادی در دنیا توسعه یافته و از پیچیده‌ترین این شبیه‌سازها، شبیه‌سازهای مورد استفاده در حوزه چشم‌پزشکی است.


اغلب عمل های جراحی موجود در چشم ‌پزشکی؛ همچون عمل فیکو برای آب مروارید (کاتاراکت) چشم، از نوع عمل‌های جراحی در مقیاس میکرو هستند.این عمل‌های جراحی، در عین ساده بودن، نیاز به مهارت بالایی دارند.چراکه نیاز است تا هماهنگی میان دست و چشم جراح جهت کار با ابزار و میکروسکوپ مربوطه بسیار بالا باشد تا جراحی با بیشترین دقت ممکن انجام شود. اشتباه کوچکی در این عمل جراحی، ممکن است به نابینا شدن بیمار یا عوارضی جبران‌ناپذیر منجر شود.


شرکت دانش‌بنیان آتیه‌سازان ظهور شریف در کشورمان، بعنوان یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌ شبیه‌سازهای پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی توانسته است محصول شبیه‌ساز آموزشی عمل جراحی چشم خود را با دو ماژول عمل جراحی آب مروارید چشم و عمل جراحی ویتره – رتین به عنوان دومین تولیدکننده شبیه‌ساز عمل جراحی چشم روانه بازار داخلی و همچنین بازار کشور چین کند.


در ادامه ویدئویی از قصه ساخت دستگاه شبیه‌ساز آموزشی عمل جراحی چشم توسط محققان شرکت دانش‌بنیان آتیه‌سازان ظهور شریف مشاهده می‌کنید:


 

 


 


انتهای پیام/