پلیس بنگلادش ده‌ها تن از فعالان اپوزیسیون را بازداشت کرد

پلیس بنگلادش ده‌ها تن از فعالان اپوزیسیون را بازداشت کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حزب ملی بنگلادش که اصلی‌ترین حزب اپوزیسون این کشور محسوب می‌شود همچنین مدعی شد که بیش از صد تن از کارمندانش بر اثر ضربات باتوم نیروهای پلیس مصدوم شده‌اند.


"راهول کبیر ریزوی"، یکی از رهبران ارشد حزب ملی بنگلادش در کنفرانسی خبری ضمن محکوم کردن این خشونت پلیس گفت: ۱۶۰ فعال اپوزیسیون زخمی شدند.


وی با اشاره صریح به یکی از مستندهای شبکه الجزیره درباره روابط فرمانده ارتش بنگلادش با یک شبکه جنایتکار در خارج از کشور تصریح کرد: دولت یک سری توطئه و دسیسه را آغاز کرده تا توجه مردم را از فساد هولناک در بین مقامات ارشد دولت که توسط رسانه‌های جهان افشا شده، منحرف کند. دولت باید درباره این اخبار که مخفی نگه داشته شده بودند، توضیحاتی ارائه دهد.


این مستند در سطح جهانی سرو صدای زیادی به پا کرده و سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری خواستار تحقیقات درباره ارتش بنگلادش شده‌اند. با این حال، در داخل بنگلادش رسانه‌های محلی که به شدت تحت کنترل دولت شیخه حسینه، نخست وزیر این کشور هستند، اجازه کار کردن بر روی این موضوع را ندارند.


این اعتراضات برای محکوم کردن اقدام دولت برای لغو عنوان دولتی "ضیاء الرحمان"، بنیان‌گذار فقید حزب ملی بنگلادش برنامه‌ریزی شده بود.


ضیاء الرحمان، رئیس جمهور سابق بنگلادش به خاطر خدماتش در جنگ نه ماهه سال ۱۹۷۱ میلادی که استقلال بنگلادش از پاکستان را تضمین کرد، عنوان "قهرمان شجاع" را دریافت کرده بود.


دولت بنگلادش تاکید دارد که ضیاء الرحمان در ترور "شیخ مجیب الرحمان"، پدر بنیان‌گذار این کشور دست داشته است؛ ادعایی که اپوزیسیون آن را رد می‌کند.


انتهای پیام