پنتاگون: آمریکا و کره جنوبی با هم درباره رزمایش مشترک تصمیم می‌گیرند

پنتاگون: آمریکا و کره جنوبی با هم درباره رزمایش مشترک تصمیم می‌گیرند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان کربی، سخنگوی پنتاگون همچنین بار دیگر تعهدات آمریکا را به ائتلاف با کره جنوبی و امنیت مشترک شبه جزیره کره یادآور شد و ادامه داد: ما به تعهدات امنیتی خود در قبال شبه‌جزیره کره پای‌بند هستیم؛ توافقی که ما را ملزم می‌کند تا برای کمک و دفاع از شبه‌جزیره کره در مقابل تهدیدها آماده باشیم. این تعهد، تغییری نکرده و به قوت خود باقیست.


اظهارات سخنگوی وزارت دفاع  آمریکا در میان گمانه‌زنی‌ها درباره کاستن از مقیاس رزمایش‌های مشترک که قرار است در ماه جاری میلادی برگزار شود یا تعلیق آن، مطرح شده است.


کره شمالی پس از گذشت بیش از ۱۳ ماه از قطع یکجانبه کانال‌های ارتباطی مستقیم در ژوئن ۲۰۲۰، آنها را با کره جنوبی اخیرا احیا کرده است.


پیونگ یانگ گفته که احیای این کانال‌های ارتباطی در نتیجه توافقی بین مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی برای بهبود رابط بین دو کشور است.


در همین حال، خواهر رهبر کره شمالی هشدار داده که تداوم رزمایش‌های مشترک بین سئول و واشنگتن می‌تواند عمر روابط بین دو کره را کوتاه کند.


دولت کره شمالی اغلب رزمایش‌های مشترک بین ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی را آمادگی برای تهاجم قلمداد می‌کند. سئول برگزاری این رزمایش‌ها را با ماهیتی دفاعی می‌داند و در گذشته نیز پیشنهاد دعوت مقام‌های کره شمالی را برای بازدید آنها داده است.


سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، سئول هنوز درخواستی برای رسیدگی به تعلیق مانور قریب‌الوقوع نظامی بین آمریکا و کره جنوبی ارائه نکرده است.


وی در پاسخ به این سوال که اگر سئول چنین درخواستی داشته باشد،‌ آمریکا چه می‌کند، گفت: چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. هرگونه تصمیم درباره این مساله از طریق همکاری نزدیک گرفته می‌شود.


انتهای پیام