پیگیری موضوع احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران ازطریق مراجع بین‌المللی

پیگیری موضوع احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران ازطریق مراجع بین‌المللی

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا از  «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز دوشنبه (۲۶ مهر) در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم کاربردی بودن جلسات اداری تاکید کرد و گفت: خروجی جلسات بنیاد باید منجر به مسائل اجرایی و بهبود فرایندها شوند و امیدوارم به خوبی در این مسیر حرکت کنیم.


وی ادامه داد: همانگونه که بارها گفته‌ایم بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی است و نباید رویکرد اداری به موضوعات و برخورد با کارکنان وجود داشته باشد، اما همین رفتار انقلابی نیز باید کاملا در چهارچوب قانون انجام شود و دقت کنیم که احیانا رویه انقلابی منجر به بی‌قانونی نشود.


معاون رئیس جمهور بر لزوم تفکیک وظایف قانونی و فعالیت معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد و گفت: بنیاد باید مرجع تفسیر قوانین مربوط به ایثارگران در کشور باشد و این مسئله توسط حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد باید به منظور احقاق حقوق ملت ایران و ایثارگران در حوزه حقوق بین‌الملل نیز فعال و مستندسازی‌های لازم برای ارائه به مراجع بین‌المللی انجام شود.


قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: لازم است بخش امور استان‌ها نیز در تشکیلات و چارت اداری احیا شود تا مسائل در این زمینه نیز با دقت بهتری پیگیری شوند.


عزت و احترام ائمه (ع) نسبت به خانم‌ها را برای خود الگو قرار دهیم


حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با گرامی‌داشت ایام هجرت حضرت محمد (ص) گفت: امیرالمومنین (ع) در مسیر این هجرت یار و همراه حضرت محمد (ص) بودند و بعد از کمک برای هجرت ایشان، خود با چند روز فاصله به مدینه رفتند.


وی افزود: حضرت علی (ع) مسیر هجرت به مدینه را با پای پیاده طی کرد تا ۳ خانمی که همراه ایشان بودند از جمله حضرت فاطمه (س) بتوانند این مسافت را سوار بر اسب طی کنند و به دلیل سختی این پیاده‌روی پای حضرت علی (ع) دچار آسیب شد. همین موضوع برای ما درس بزرگی است تا میزان عزت و احترام ائمه (ع) نسبت به خانم‌ها را برای خود الگو قرار دهیم.


گفتنی است در این جلسه مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه گزارشی از عملکرد، فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت پرداخت.

۱۳۵۲